komercialni privilegij SPL

kar tako malo o vsem kar ne spada drugam

komercialni privilegij SPL

OdgovorNapisal/-a bezo » Sr Avg 20, 2014 12:00 pm

Interesenti vljudno vabljeni!
Priponke
oglas_LCM_solanje-spl-komercialni.jpg
oglas_LCM_solanje-spl-komercialni.jpg (228.36 KiB) Videno 11144 krat
bezo
 
Prispevkov: 5
Pridružen: To Apr 20, 2010 12:28 pm

Še enkrat: komercialni privilegij SPL

OdgovorNapisal/-a Milan Korbar » Sr Sep 17, 2014 8:59 am

Člani jadralne sekcije Letalskega centra Maribor so se z v vso vnemo lotili priprave in izvedbe seminarja.
Zbralo se nas je kar lepo število jadralnih pilotov iz cele Slovenije. Izvedeli smo marsikaj novega, ponovili
nekaj znanih zadev, vsem pa je bil verjetno najboljši praktični del, sestavljen iz dveh vzletov s pomočjo
vitla. Nekateri so bili še bolj radovedni pa so se preizkusili tudi za "strojem" za vleko.
Ob tradicionalni mariborski gostoljubnosti je bilo za konec še obvezno druženje ob "hrani in pijači".

Na vabilo na naslednjo aktivnost, ki bo v soboto in nedeljo 20. in 21. septembra tudi ne smem pozabiti.
Takrat bo potekalo prešolanje za vzletanje s pomočjo vitla. Verjamem, da bo to tudi še en zanimiv in
uspešen dogodek.

Ker pa sem bil tokrat fotografsko neaktiven (fotoapart je ostall v avtomobilu), je tokrat nekaj slik za
popestritev prispevka poslal Grega Urbančič (pa še tisto, da me ni nikdar na sliki, ne drži več, hehe).

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

Hvala vsem skupaj
Že več kot Slika let z vami ali brez vas! Zato pa lebdim na Slika in tuhtam!
Uporabniški avatar
Milan Korbar
 
Prispevkov: 146
Pridružen: So Avg 21, 2010 9:00 pm

Re: komercialni privilegij SPL

OdgovorNapisal/-a kole » Sr Sep 17, 2014 12:19 pm

Bilo je zanimivo in vidimo se v soboto na vitlu.
Toti Mariborčani so kar v redu ;)
Stjepan
kole
 
Prispevkov: 29
Pridružen: Pe Nov 13, 2009 8:11 am

Re: komercialni privilegij SPL

OdgovorNapisal/-a MihaPremrl » Sr Sep 17, 2014 4:14 pm

Maribor Šampion! ;) :D
MihaPremrl
 
Prispevkov: 105
Pridružen: To Nov 10, 2009 10:39 am

Re: komercialni privilegij SPL

OdgovorNapisal/-a Gregor P. » Po Sep 22, 2014 8:20 pm

Mariborčani svaka vam čast za odlično izpeljani tečaj vzletanja na vitlo . Še enkrat hvala , da ste nas gostili na vašem letališču in nam omogočili vstop v svet "vitlanja". Kdor to okusi enkrat se za vedno okuži :D . Mogoče pa ni več daleč čas , ko se bo izvedla dirka , kjer se bo poletalo na vitlo :D . Malo v razmislek , v eni uri nam je uspelo z dvobobensko vitlo naredit 14 štartov .

Lp

Gregor
Gregor P.
 
Prispevkov: 77
Pridružen: Po Nov 09, 2009 2:24 pm

Prešolanje na vitlo za nami...

OdgovorNapisal/-a Milan Korbar » To Sep 23, 2014 6:48 am

Matjaž Zupan napisal/-a:Pozdravljeni

Zna se zgoditi, da bodo se bodo Mariborčani preteklega vikenda (20. in 21.9.) še lep čas spominjali po invaziji pilotov iz Lesc. Če sem sprva na tečaju za prešolanje na vitlo predvidel udeležbo šestih članov,
so se dodatni trije prijavili v lastni režiji tako, da nas je bilo na koncu od skupno 11 tečajnikov kar 9 iz ALC.

Dvodnevni tečaj je bil sestavljen iz teoretičnega predavanja in 15 vzletov s pomočjo vitle. Če je teoretični del potekal po programu, se je pričetek praktičnega dela nekoliko zavlekel - najprej zaradi razmočene
travnate steze, nato zaradi odpovedi vitle, čez dan pa še zaradi številnih IFR prihodov, ki so jih v glavnem opravljali počasni enomotorci, zaradi česar se je njihov prihod (s tem pa tudi prekinitev jadralne
aktivnosti) precej zavlekel, čeprav bi v času čakanja v veliki večini primerov opravili vsaj 2 vzleta z vitlom brez ogrožanja kogarkoli.
Kljub temu pa smo nekateri že prvi dan opravili 6 letov z inštruktorjem, sam sem kot prvi preizkusil tudi (simulirano) odpoved vleke, na katero mora pilot podobno, kot tudi na vse ostale izredne situacije reagirati
zelo hitro in pravilno. To je še posebej pomembno, ker je vzlet z vitlom v primerjavi z aerovlekom precej hiter (ca. 40 sekund za vleko na 400 m višine), zato časa za obotavljanje ni prav veliko...v nasprotnem
primeru namreč sledi še reševanje iz prevlečenega leta ali celo kovita.

Naslednji dan so na vrsto naprej prišli tisti, ki so prvega dne zaradi zgoraj omenjenih težav opravili najmanj štartov. Kmalu po tem je prišlo na vrsto tisto, kar smo pričakovali - in sicer prvi samostojni leti z vitlom.
Glede na to, da so inštruktorji svoje delo opravili vrhunsko, s tem ni bilo nikakršne nervoze, še manj pa problemov.
Ampak kot vedno, izjeme potrjujejo pravilo...očitno sem jaz magnet za probleme. Pri zadnjem, 15. vzletu mi je namreč na 200 m počila jeklenica in s tem sem lahko enega od izrednih postopkov preizkusil tudi
nenapovedano. Če izvzamem precej poskočen pristanek zaradi pristanka v večjo luknjo, skrito v travi, je bila izvedba v redu.
Naj mi Mariborčani (če slučajno kdo bere), ki so morali iskati izgubljeno padalce v njivi koruze oprostijo... 8-)

Med čakanjem na vrsto za letenje se nas je kar nekaj odločilo, da se prešolamo tudi na upravljanje vitle, kar se nam je potem vpisalo tudi v pilotske knjižice. Sicer je res, da ima vsaka vitla svoje trike, vendar
smo s tem dobili dragocene izkušnje za delo z vitlo, ki bo zelo verjetno prej ali slej prišla tudi k nam.

Po koncu tečaja nas je doletel še dvakratni letalski krst, najprej zaradi prešolanja na vitlo, potem pa še zaradi laširanja Twin Astirja II Acro. K sreči krsta zaradi pretrgane jeklenice ni bilo, sicer bi bil danes bolj ubogi :shock:
(aja... pa dobro, da se nihče ni spomnil na moje laširanje Magirusa, na katerem je nameščena vitla :D

Med tečajem in po koncu letalskega dneva smo si seveda izmenjali kar nekaj predlogov, vprašanj in izkušenj. Glede na to, da je LC Maribor eden prvih aeroklubov, ki je kupil dovolj močno vitlo (ta s svojimi 230
konjskimi močmi tudi težkega Twin Astirja potegne na 400 m), so bili tamkajšnji člani dragocen vir nasvetov vsem klubom, ki o nakupu vitle šele razmišljajo. Sami namreč te sreče niso imeli, zato so se precej
naučili iz poskusov in napak, vendar so kljub temu pripravljeni nesebično vse deliti s tistimi, ki jih zadeva zanima.

Poleg vzleta z vitlo smo se dodobra seznanili tudi s plastičnimi dvosedi Twin Astir III Acro, ki so zelo robustni in enostavni za letenje, čeprav so po masi primerljivi z našim DG-500. Tudi to je dobrodošla izkušnja,
saj ne moremo mimo dejstva, da se obdobje Blanikov zaradi iztekajočega resursa in sorazmerno dragega vzdrževanja počasi izteka.

Vsi udeleženci se strinjamo, da je bila organizacija tečaja vrhunska in je celo presegla naša pričakovanja. Tečaj nam je dal nova znanja in izzive, razbil pa tudi prenekateri urbani mit, ki se nanaša na vzletanje z
vitlom. Navsezadnje - če zadevo uporablja lep del Evrope, mora že biti nekaj na tem.

Tisti, ki pa se tečaja niste udeležili, pa brez strahu. Obljubljeno je bilo, da bo v prihodnosti potekal še kakšen tečaj prešolanja na vitlo, zato bo še priložnost, da se ob priliki prešolate tudi ostali zainteresirani člani...
če se seveda prej tudi sami ne opremimo z vitlom.




P.S.: Vabim tudi ostale udeležence tečaja, da napišete kaj o tečaju iz svoje perspektive 8-)
Milan nam pa lahko malo pocedi sline s fotografskim in video gradivom, za katerega menim, da je gotovo obsežno in kakovostno.


Za začetek sem uspel pripraviti en video vzleta s pomočjo vitla in izredni postopek ob strgani vlečni vrvi - pletenici.
Matjaž je to izvedel po predpisih. Slike sledijo.
Že več kot Slika let z vami ali brez vas! Zato pa lebdim na Slika in tuhtam!
Uporabniški avatar
Milan Korbar
 
Prispevkov: 146
Pridružen: So Avg 21, 2010 9:00 pm


Vrni se na Splošne debate

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov