Sailplane Grand Prix Varese 2014

koledarji, rezultati, kje vse smo bili, kje vse nismo bili (pa bi morali) ...

Sailplane Grand Prix Varese 2014

OdgovorNapisal/-a skavalic » So Jun 14, 2014 10:15 pm

Pozdrav.
Tukaj boste lahko spremljali reportaže in dogajanje s tekmovanja Sailplane Grand Prix v Vareseju, ki se ga udeležujeta Luka Žnidaršič iz AK Postojna in Uroš Krašovic iz AK Celje. Kdor pričakuje, da smo sposobni spisati nobel letalske romane ki jih producirajo v IPF taborju, ga moramo razočarati, se bomo pa potrudili, da bo ažurno, podkrepljeno s slikami.

Torej, z Luko sva se odpravila v petek na pot, Uroš je štartal precej pred nama in nama olajšal rihtanje prenočišča, saj smo prišli do Vareseja pozno v noč. Nastanjeni smo v Adrijini prikolici v kampu letališča. Varese je eno pomembnejših letališč namenjenih jadralnemu letenju v S Italiji. Na letališču lahko preštejemo več kot 50 prikolic s privatnimi letali. Premorejo 5 vlečnih letal tipa Stinson L-19. Na letališču se nahajajo zelo lepo urejeni prostori za druženje, učilnice, muzej, bar, bazen. Beleženje kronometraže poteka avtomatsko preko FLARM sistema. Steza je deloma asfaltirana in služi poletanju. Steza je relativno kratka in je obdaja z jezerom na J strani ter gozdom na koncu steze.
Zjutraj smo po zgodnjem ustajanju in zajtrku sestavili avione, najprej Lukovo letalo (Ventus 2 CXA FES) nato še Uroševo (JS1). Sledilo je tankanje vode in nato tehntanje kjer se je zataknilo. Organizator je za tehtanje namenil nepreizkušene vendar nove tehtnice. Tehtali smo na travi. Z Luko sva natančno izračunala količino vode, ki je potrebna za krilno obremenitev 51kg/m^2. Ko sva ga tehtala, pa je tehtnica pokazala, da sva natočila 40 l premalo. To je pomenilo ponovno vožnjo letala do mesta za tankanje vode. Organizator je nato tehtanje prekinil, preselil tehtnice na drugo stran steze kjer je asfalt in zamenjal tehtnice. Ko sva šla drugič vagat avion je pokazalo, da sva natočila sedaj pa preveč cca. 50kg. Podobno se je zgodilo tudi ostalim tekmovalcem, tudi Uroš je moral na ponovno tehtanje. Po tehtanju je sledil še test izvlačenja iz kabine oz. reševanja. Pilotu se štopa čas potereben za zapuščanje kabine letala, sprašujemo se, kakšna je norma. Sestanek se je zaradi težav in vaj zato premaknil na 13uro, štart je bil zato precej pozen.

Slika

Zanimivo je to, da se piloti po pravilih ne smejo pogovarjati med seboj, niti ne z zemeljsko ekipo, tako da težko spremljam njihov položaj. Težave so danes piloti imeli predvsem z nevihtami, že na sestanku je bilo rečeno, da je verjetnost močnih neviht in toče zelo velika, zato smo letala po letenju pospravili, piloti pa niso uspeli obleteti naloge (trening). Zvečer nas je čakala otvoritev ter pogostitev s strani organizatorja. Zanimivo je to, da se lahko spoznaš in pogovarjaš, ter deliš mnenja z veliko vrhunskimi piloti. Naj jih nekaj naštejem. Riccardo Brigliadori, Giorgio Galetto, Roman Mracek, Didier Hauss (zmagovalec finala Grand Prix za leto 2013). Vsi so zelo prijazni in se trudijo, da bi organizacija tekmovanja stekla čim boljše.

Slika

Naj poudarim, da je namen teh tekmovanj širši javnosti pokazati šport jadralnega letenja in dokazati, da se lahko vrhunska tekmovanja odvijejo na povsem varen in spoštljiv način. Da se publiki prikaže tekmovanje "od blizu" so uvedli sledenje v živo, ciljna črta je dolga samo 500m!!! Na letališču je ciljna črta označena (fizično), narisana na tleh. V mestu visijo plakati z reklamami.
Toliko o današnjem dnevu, oprema je urejena, avioni so pripravljeni, znamo kako jih natankati z vodo. Luka in Uroš sta naštudirala kako optimalno štartati in kako pripraviti LX9000 za tovrstno tekmovanje. Tukaj poleg tehnike, inštrument odigra pomembno vlogo, saj se vse odvija zelo hitro in je preciznost, predvsem časovna, precej pomembna.

Še link do slik, rezultatov in nalog:
http://www.sgp.aero/italy2014/pilots_add_here/competing-pilots.aspx?contestID=6216

Sedaj dežuje, počivamo. No, vidimo se jutri, lepe pozdrave v Slo.
Zadnjič spremenil skavalic, dne Ne Jun 15, 2014 9:25 pm, skupaj popravljeno 3 krat.
skavalic
 
Prispevkov: 23
Pridružen: Sr Avg 07, 2013 8:10 pm

Re: Sailplane Grand Prix Varese 2014

OdgovorNapisal/-a Dru » So Jun 14, 2014 10:24 pm

Super in hvala vnaprej.
Marjan Dolničar - Dru
Dru
 
Prispevkov: 37
Pridružen: Sr Nov 25, 2009 7:38 am

Re: Sailplane Grand Prix Varese 2014

OdgovorNapisal/-a skavalic » Ne Jun 15, 2014 9:20 pm

2. Dan
Zbudili smo se pozno, saj smo nekako potiho vedeli, da ne bo pogojev za letenje. Informativni sestanek (brifing :)) smo imeli ob 10:30. Na sestanku je bilo predstavljeno, da se luknja s sončnim vremenom giblje proti nam in obstaja majhna verjetnost, da se bo letelo. Na sestanku se je organizator opravičil, da jim sledenje povzroča težave zaradi sončevih elektromagnetnih neviht in zaradi kumulonimbusa nad Bergamom, ki je zastiral GPS signal. Na sestanku so potrdili Lukove in Uroševe ugotovitve, da sta na treningu štartala s preveliko hitrostjo. Čez štartno črto je namreč dovoljeno preleteti z največjo hitrostjo 170 km/h glede na zemljo! Vodja tekmovanja je povedal, da se še enkrat dobimo ob 12 uri, takrat naj bi izvedeli ali bo disciplina izpeljana ali se dan prekliče. Ob 12h ni bilo z vremenom nič bolje. Dogovorili smo se, da si ogledamo muzej jadralnega letenja, ki so ga člani skrbno uredili v klubskih prostorih. Zanimivo je, da imajo v knjižnici vse zadnje izvode vseh z jadralnim letenjem povezanih revij. Presenečeni smo bili, da vse izvode tudi hranijo v posebnem za to namenjenem arhivu, kjer ohranjajo posebno klimo (pravilno vlažnost in temperaturo). Res pohvalno!

Slika

Popoldan smo izkoristili za druženje, manjša dela na letalih in posodobitvah programske opreme na inštrumentih. Pobliže smo si pogledali Galettovo novo letalo. Galetto je deževni dan izkoristil, da malo posedi v njem in preštudira nastavitve inštrumentov. Priprave so tukaj zelo pomembne, saj se v zraku vse odvija zelo hitro, možnosti za ponovni štart, ob morebitnih napakah, pa ni. Izvedeli smo, da ima za čiščenje muh kar motor od brisalcev za avtomobile: http://www.hkavionics.com/en/bugwipers.php
Toliko o današnjem dnevu, upamo, da bo jutri boljše vreme.

Za tiste, ki raje pregledujete slikovni materjal kot pa brete, bomo (smo) slike objavili na spletni strani Aerokluba Postojna:
http://www.aeroklub-postojna.si/index.php/fotoalbum/fotoalbum-2014
skavalic
 
Prispevkov: 23
Pridružen: Sr Avg 07, 2013 8:10 pm

Re: Sailplane Grand Prix Varese 2014

OdgovorNapisal/-a MihaPremrl » Ne Jun 15, 2014 9:53 pm

Dejmo naši! Sandi saj ti pisanje kar dobro gre. Nihče ne pričakuje "nobel letalskih kriminalk kot jih pišejo v IPF taboru", saj so za to potrebne izkušnje, talent in kilometrina pisanja za Opensoaring. ;) ;) Je pa vseeno zelo zanimivo iz prve roke izvedeti kaj se dogaja.

Dejmo naši, dejmo naši, dejmo naši, dejmo naši, dejmo naši, dejmo naši...
MihaPremrl
 
Prispevkov: 105
Pridružen: To Nov 10, 2009 10:39 am

Re: Sailplane Grand Prix Varese 2014

OdgovorNapisal/-a Denis » Ne Jun 15, 2014 10:08 pm

Res je, IPF tabor je v nevarnosti, konkurenca pa huda, le tako nprej :D
Uporabniški avatar
Denis
 
Prispevkov: 178
Pridružen: Ne Nov 08, 2009 8:33 pm

Re: Sailplane Grand Prix Varese 2014

OdgovorNapisal/-a Dru » Po Jun 16, 2014 6:53 am

Pohvala, super. Sandi razvijaj svoj slog naprej in IPF ekipa se bo morala na naslednji tekmi potrudit in svoj slog tudi razvijat.
Marjan Dolničar - Dru
Dru
 
Prispevkov: 37
Pridružen: Sr Nov 25, 2009 7:38 am

Re: Sailplane Grand Prix Varese 2014

OdgovorNapisal/-a skavalic » Po Jun 16, 2014 7:27 am

Ravnokar smo dobili sms: Good morning, the weather is improving, prepare your gliders please. :).
skavalic
 
Prispevkov: 23
Pridružen: Sr Avg 07, 2013 8:10 pm

Re: Sailplane Grand Prix Varese 2014

OdgovorNapisal/-a Miha Kos » Po Jun 16, 2014 10:49 pm

V tem videu pred začetkom prvega tekmovalnega dne "nastopata" tudi Uroš in Luka (od 3:40 do 4:40)
https://www.youtube.com/watch?v=l0MgV1d ... e=youtu.be
Uspešno letenje obema!
Miha Kos
 
Prispevkov: 32
Pridružen: Ne Nov 08, 2009 11:30 pm

Re: Sailplane Grand Prix Varese 2014

OdgovorNapisal/-a skavalic » Po Jun 16, 2014 10:57 pm

Allora, lahko ndaljujem kjer sem ostal... in smo jih sestavili, jadralna letala namreč. Zjutraj je izgledalo, da bo deževalo, če si čez okno pogledal. Nimbostratusi so bili posejani po celem nebu. Hitri pogled na spletno stran "topmeteo" pa je razkril, da dan obeta veliko več kot je izgledalo. Pri točenju vode sva z Luko tokrat natočila nekoliko preveč. Na tehtanju so samo prvič stehtali celo jadralno letalo, tako na zadnjem kot prednjem kolesu. Istočasno so nam takrat stehtali letalo samo na prednjem kolesu saj bomo od takrat naprej zmeraj tehtali samo na prednjem. Težava je v tem, da teren visi. Skratka, odtočiti sva morala cca 30 litrov :). Ker smo skoraj zamudili na informativni sestanek, smo letalo pustili nekje ob stezi in ga na štartno črto postavili kasneje. Pred štartom smo spolirali obe letali (tako LZ kot EJ) in počakali do vzletanja ob 13. Da ne pozabim omeniti. Pilote pred vzletom kratko izprašajo. Posnetke lahko pogledate na facebook strani tekmovanja:https://www.facebook.com/faisgp?ref=ts&fref=ts

Slika

Vzletanje na letališču Varese - "Calcinati del Pesce" je nekoliko zahtevnejše, saj se vzleta proti gozdu oz. jezeru. Ni prav veliko prostora za zavoj nazaj na letališče v primeru pretrganja vlečne vrvi. Prelet štartne linije smo lahko opazovali v živo, saj se razteza preko letališča. Nato smo se preselili v klubske prostore, kjer lahko preko televizije spremljamo napredovanje pilotov. Le to organizatorjem tekmovanja dela velike preglavice. Sistem slednja temelji na mobilni GPRS tehnologiji. Zaradi slabega GPRS signala deluje slabo. Pritoževanja je veliko, organizator pa je glede tega nemočen in nesrečen. Težave imajo tudi s točkovanjem saj se res ne znajdejo ;)).

Slika


Disciplina je bila relativno kratka, nekje 170km. Po pripovedovanju Uroša in kar sem uspel spremljati po "trackingu", mu je šlo na začetku zelo dobro, vendar je kasneje s slabim dviganjem nekoliko izgubil v primerjavi z ostalimi. Luka je štartal odlično, nekoliko nas skrbijo morebitne kazenske sekunde, ker je bil cca 10m previsok, vendar je to pomeni le 20 kazenskih sekund. Generalno pa je v današnjem dnevu odločilo vprašanje ali leteti v ravnini ali v hribih. Tisti, ki so leteli v hribih so bili hitrejši. A ker v točkovanju še ne vidimo kazenskih sekund, težko ocenimo realna mesta.

Slika

Po prihodu v cilj, smo letalom nataknili prevleke in jih privezali, saj niso napovedane nevihte. Še ena majhna tajna velikih mojstrov. Galetto nam je danes pokazal, da poleg nitke na vrhu kabine, uporablja še eno stransko nitko, s katero nadzoruje dviganje in tok zraka čez kabino v planiranju. Res zanimivo. V glavnem se tukaj lahko veliko naučiš. Po pristanku smo hitro oddali lete, saj se kazenske sekunde dodeljujejo tudi za to. Že večkrat mi na pamet pride Galletova izjava: "SGP is a competition of penalty points". Prevod: Sailplane Grand Prix je tekmovanje v kazenskih točkah.

Slika

Za konec, slike smo dodali v galerijo na standardni lokaciji:
http://www.aeroklub-postojna.si/index.php/fotoalbum/fotoalbum-2014
skavalic
 
Prispevkov: 23
Pridružen: Sr Avg 07, 2013 8:10 pm

Re: Sailplane Grand Prix Varese 2014

OdgovorNapisal/-a skavalic » To Jun 17, 2014 6:19 pm

Danes je minil dan brez večjih posebnosti, zjutraj smo sestavili letala, jih stehtali in odšli na informativni sestanek. Predstavljeno je bilo, da bodo spremljali vreme in bodo tekmovalci leteli če bo za to priložnost. Res smo imeli okoli 12 ure ponovni sestanek, na katerem je bila predstavljena naloga dolga 100 km na Z. 100 km je lahko najkrajša naloga za Grand Prix. Ko so predstavili nalogo je bilo vsem jasno, da kljub kratki razdalji le ta ne bo lahka, vsaj iz psihološkega vidika ne, ker so zunaj letališki pristanki na Z možni samo v riževih poljih, za katere je treba oceniti ali so bazeni napolnjeni z vodo ali ne in kakšni so posevki. En zunaj letališki pristanek pa je možen s preletom čez jezero, jezero pa ni ravno kratko. Uroš je rekel, da je včeraj navigiral na točko, ki je označena kot zunajletališki pristanek ob jezeru Como, z katerega se je izkazalo, da je pomol z bitvo :) :o !!! Tukaj amfibijska letala niso redkost, za nas jadralce pa lahko to pomeni pristajanje na vodi namesto na travi. Po tem, ko smo sneli prevleke letalom na štartu, je vodja tekmovanja šel na oblet preveriti pogoje za letenje. Ko je prišel nazaj je tekmovalni dan preklical, ker je v smeri, v kateri naj bi leteli tekmovalci. že deževalo. Letala smo privezali in jim nataknili "pidžame". V glavnem smo imeli danes vaje natikanja in snemanja prevlek.
Sedaj čakamo, da se odprejo oštarije, saj so le te odprte samo od 12-14:30 ter nato od 19 ure dalje. Vmes si v Italiji lačen, če se ti ne je McDonalds hamburger.
Upamo, da bo jutri kaj bolje, kar se letenja tiče. Lep pozdrav vsem.
skavalic
 
Prispevkov: 23
Pridružen: Sr Avg 07, 2013 8:10 pm

Naslednja

Vrni se na Tekmovanja

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost