Sailplane Grand Prix Varese 2014

koledarji, rezultati, kje vse smo bili, kje vse nismo bili (pa bi morali) ...

Re: Sailplane Grand Prix Varese 2014

OdgovorNapisal/-a glajda » Sr Jun 18, 2014 5:38 pm

Tudi ekipa IPF z zanimanjem in navdušenjem spremlja reportaže. Sandija je potrebno poslati na več tekem, lahko kot tekmovalca ali pomočnika.

Naj bo za zgled še komu drugemu. Je povsem drugačen občutek spremljati dogajanje še z osebno noto.
Uporabniški avatar
glajda
 
Prispevkov: 80
Pridružen: To Nov 24, 2009 6:57 am

Re: Sailplane Grand Prix Varese 2014

OdgovorNapisal/-a skavalic » Sr Jun 18, 2014 9:41 pm

Super, da spremljate :).
Torej, današnji dan smo štartali z obvestilom, ki nam ga organizator pošlje vsako jutro po sms sporočilu, tokrat, da ni potrebno postaviti jadralnih letal na štartno linijo za poletanje. Razog je bilo zopet slabo vreme oziroma nimbostratusna oblačnost, ki je v celoti pokrivala nebo. Giorgio (vodja tekmovanja) nam je s tem prihranil brisanje letal, sa je začelo ob 9 uri že rahlo deževati. Informativni sestanek imamo vsak dan ob isti uri (10:30), kjer nam je bilo tokrat predstavljeno, da se bo vreme izboljšalo in se bo letelo! Hura. Giorgio je pripravil nalogo dolgo cca. 190km. Z Luko sva tokrat letalo pripravila malenkost prej, saj je poletal prvi. Pred njim je ob 13 poletel Didier z ASH25. Didier ne tekmuje, vendar je prišel spoznavati teren in pogoje za letenje, saj je kot zmagovalec finala prejšnjega Grand Prix tekmovanja neposredno uvrščen v finale letošnjega tekmovanja ki se bo odvijalo ravno tukaj v Varese. Ko je Dider po radiu sporočil, da so baze oblakov dovolj visoko in da so dviganja med 1,2 do 1,8 m/s je Giorgio odloči, da piloti poletijo. O sistemu za sledenje v živo nebi izgubljal besed, verjetno ste že sami ugotovili, da je tehnologija popolnoma nezanesljiva. Italijani bi temu rekli: " Pochi soldi, poca musica", prevod: za malo denarja se malo dobi. Tolažim se, ker ima Luka Spot napravo s sabo, s katero deli svoj položaj in ga lahko spremljam. Napravo odda njegov položaj vsakih 10 min. Škoda, da Uroš nima podobnega. Spot imata oba zaradi organizatorjevih zahtev po ELT napravah, dovolj je tudi Spot in odgovarja pravilom. Zanimivo je, da Uroš turbino zaganja kar med vleko z vlečnim letalom in tako vsakič preizkusi motor.
V aeroklubu je pohvalno to, da starejši člani z velikim veseljem in zanimanjem spremljajo dogajanje. So na tekočem in se najbolj jezijo, ko ne dela sledenje :) (na sliki spodaj).

Slika

O letenju težko kaj napišem, ker nisem zraven, pa tudi sledenje ne deluje. Vseeno pa po tekmi vsakič skupaj sedemo in analiziramo lete, tako Lukove, kot Uroševe, ter jih primerjamo z ostalimi piloti. Tokrat je šlo Luki zelo dobro do predzanje točke, ko je preveč časa izgubil na pobočju. Veliko časa je izgubil z iskanjem primernega dviganja, medtem ko so ostali pobegnili naprej. Podobno se je zgodilo Urošu, ko mu je Brigliadori pobegnil iz zanj preslabega dviganja. Piloti so tukaj agresivni, nasplošno, pa se je pokazalo to, da je letenje v hribih, kljub temu, da je precej iz kurza optimalne linije, na splošno hitrejše. Izjema je bil Brigliadori, izkoristil je dobro poznavanje terena. Šibka dviganja spušča, saj dobro pozna teren pred njim in se zato raje zapelje naprej, četudi zelo nizko.

Slika

Vaupotič :) kot Galetto-ta kličemo tukaj v SLO taboru, saj ima korenine (nonota) iz Slovenije, natančneje Ljubljane, je tokrat presegel dovoljeno višino, kar pomeni pri točkovanju pristanek. Kljub temu je nadaljeval in precej hitro odletel nalogo. Nekaj pilotov je podobno zaključilo letenje, nekateri zato niso oddali leta in imajo zabeleženo DNF (Did not fly). Naj omenim še najboljše. Vsi trije so odleteli precej samostojno, tukaj timskega letenja ni, saj med letenejm ni dovoljena komunikacija med piloti ali zemeljsko ekipo. Amann, Mraček, Brigliadori so res solidno odleteli nalogo. Predlagam, da si ogledate na naslovu: http://www.sgp.aero/italy2014/broadcasts/live-tracking.aspx, tako da se stisne replay. Še bolje pa, da si lete snamete in ogledate v programu SeeYou. Lete najdete na strani Soaringspot, snamete jih pa tako, da kliknete na tekmovalno oznako: http://www.soaringspot.com/sgpvarese2014/results/18-meter/daily/day2.html.

Slika

Letala so privezana in pokrita s prevlekami, sedaj smo v prikolici in pregledujemo slikovni ter video materjal. Med tem ko pomagam, uspem najti nekaj trenutkov za slike: http://www.aeroklub-postojna.si/index.php/fotoalbum/fotoalbum-2014
Toliko zaenkrat, eno piko smo danes zaslužili, držimo pesti, da jih bo v naslendjih dneh še več.
Lep pozdrav.
skavalic
 
Prispevkov: 23
Pridružen: Sr Avg 07, 2013 8:10 pm

Re: Sailplane Grand Prix Varese 2014

OdgovorNapisal/-a IBA » Če Jun 19, 2014 6:48 am

Kar tako naprej!!! Super reportaža podkrepljena s slikovnim gradivom. Uživajte!
IBA
 
Prispevkov: 14
Pridružen: So Sep 18, 2010 8:39 am

Re: Sailplane Grand Prix Varese 2014

OdgovorNapisal/-a Dru » Če Jun 19, 2014 4:36 pm

LZ prvi čez cilj, čestitke.

"Live tracking" sicer ne deluje najbolje. Vendar še vedno bolje, kot na prejšnji tekmi v Franciji. In komentarji, pa čeprav skromni, so vedno dobrodošli. Prisrčna hvala Sandiju.
Marjan Dolničar - Dru
Dru
 
Prispevkov: 37
Pridružen: Sr Nov 25, 2009 7:38 am

Re: Sailplane Grand Prix Varese 2014

OdgovorNapisal/-a Miha Kos » Če Jun 19, 2014 8:01 pm

Hura Luka za današnji dosežek! Ob izjemnem navdušenju sem brez besed - in čakam na običajno izčrpno, strokovno podkrepljeno Sandijevo poročilo!
Miha K.
Miha Kos
 
Prispevkov: 32
Pridružen: Ne Nov 08, 2009 11:30 pm

Re: Sailplane Grand Prix Varese 2014

OdgovorNapisal/-a Robert59 » Če Jun 19, 2014 8:18 pm

Čestitke tudi s Primorske!!!
Robert59
 
Prispevkov: 6
Pridružen: Po Mar 18, 2013 9:32 am

Re: Sailplane Grand Prix Varese 2014

OdgovorNapisal/-a MihaPremrl » Če Jun 19, 2014 8:56 pm

Po moje poročila danes ne bo, ker bodo proslavljali! ;) :D Tudi jaz čestitam še tu.
MihaPremrl
 
Prispevkov: 105
Pridružen: To Nov 10, 2009 10:39 am

Re: Sailplane Grand Prix Varese 2014

OdgovorNapisal/-a skavalic » Če Jun 19, 2014 10:49 pm

Danes pa lahko začnem od konca proti začetku. Luka je pometel z vso konkurenco in dosegel dnevno zmago!!! Bravo Luka, čestitke in samo tako naprej.

Slika

Po informativnem sestanku, ko nam je bila predstavljena naloga in napovedano zelo dobro vreme, smo se ustavili pred 3D mapo oz. reliefno mapo Alp, pred predavalnico. Italijanski piloti so se pogovarjali, kako bodo in če bodo leteli v hribe. Najbolj verjetni sta bili spet 2 možnosti. Ali po višjih hribih na S ali po nižjih na J. Tudi lokalni piloti so bili mnenja, da bo naloga zelo zahtevna, sploh v smeri proti drugi obratni točki (Coimo). Luka je dobro štartal, na sekundo natančno in celo pot dobro letel. Izbral je S možnost, kljub temu, da je bilo treba spet precej iz začrtane poti, torej visoke hribe, kar se je izkazalo za hitrejšo pot. Galetto, Brigliadori, Mraček so šli po južni poti, ki je bila spet počasnejša. Pri preskokih je Luka tokrat upošteval njegov rek " Visoko in luštn", kar se je izkazalo za zelo dobro taktiko, ker je čez grebene prihajal iz V smeri visoko in ni imel težav s preskakovanjem na sončno in tudi privetrno stran, kjer so bila dviganja dobra. Pri prvi in drugi obratni točki so piloti imeli težave z dežjem, sploh pri drugi obratni točki je že deževalo po obratu in pri planiranju proti cilju. Druga točka je bila najbolj težavna, saj je bila za visokimi hribi. Veliko pilotov je zato moralo okoli hribov, mimo Locarna proti cilju. Luka je v končnem doletu proti cilju lovil AT (Alberto Testa), ki pa se je rahlo uštel v višini. Po pogovoru z njim smo izvedeli, da je mislil, da ima v inštrumentu nastavljeno 100m rezerve, kar je že v letu pri pogledu na pnevmatski višinomer, ugotovil, da se je uštel. Zato smo mislili, da je Luka najprej 2. a smo na podelitvi nato izvedeli, da je prvi. 65m prenizko preletena ciljna črta pomeni 2 sekundi za vsak meter, kar je na koncu naneslo 130 sek. Luka pa mu je sledil s samo 15 skundno zamudo, dovolj visoko. Veselje je bilo zato še večje.

Slika

Žal nam je za Uroša. Moram povedati, da na začetku ni šlo tako zlahka. Giorgio Baleratti je moral štart precej zakasniti (14:35) zato, ker piloti niso po odpenjanju uspeli nabrati dovolj višine. Dokler niso bili vsi piloti vsaj čez 1200m, Giorgio ni hotel odpreti štartne linije, saj si želi, da imajo na tekmovanju vsi tekmovalci enakovredne pogoje. Uroš je pri dolgotrajnem čakanju na štart, zaradi veliko opozoril, ki mu jih je dajal inštrument (zaradi več kontroliranih zračnih prostorov in terminalne cone Lugano na severu , ter flarm opozorila) vse skupaj izključil. Ker je bil že visoko in je dobil zelo močno dviganje, ga je to žal stalo napake, saj je prekoračil dovoljeno višino. Škoda, ampak ni rekel še zadnje, pred nami sta še najmanj dva tekmovalna dneva.

Slika

Danes sem imel možnost govoriti z Didierem. Zopet sta šla z ženo, ki je tudi pilotka, letet z ASH25. Povprašal sem ga, kakšne namene ima, pa mi je lepo razložil, kaj je vse pregledal in preletel v teh dneh, da poleg pogojev spoznava tudi zunaj letališke pristanke oz. si jih ogleduje. Ženo je povprašal, če mu poda zemljevid, na katerem mi je razkazal (zarisane) že obletene poti, ter današnjo nalogo, ki si jo je zadal. Rekel je, da lete zmeraj najavi in da nikoli ne leti kar na pamet. Po vprašanju, zakaj ne oddaja letov na OLC, mi je odgovoril, da imajo Francozi lokalni olc, mapak da bo objavil kaj tudi na OLC, ker ga je isto vprašanje vprašalo že več pilotov in vidi zanimanje za to. Po tekmovanju nas je povabil na pijačo (pivo), kjer smo še malo pokramljali, si izmenjali nekaj mnenj. Pivo pa ni bilo samo na račun dnevne zmage, ampak zato, ker smo mu pomagali v inštrument LX7000, s katerim je opremljen starejši ASH, naložiti točke in zunaj letališke pristanke.
Skratka, odličen dan, veliko smo se naučili, Luka je pokazal česa je zmožen. Vreme naj bi se izboljšalo, tako da bo v naslednjih dneh še zanimivo. Luka je sedaj po skupnem seštevku točk trenutno na 5. mestu.
Aja, da ne pozabim, danes smo jedli v restavraciji "all you can eat - pizza". Kjer ti na vsake 5 minut nosijo kose pic različnih okusov. Za 12 eur lahko poješ kolikor želiš, zato bomo jutri tankali malo manj vode :).

Slika

p.s. Slike sem dodal na standardno lokacijo.
Zadnjič spremenil skavalic, dne Če Jun 19, 2014 11:08 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
skavalic
 
Prispevkov: 23
Pridružen: Sr Avg 07, 2013 8:10 pm

Re: Sailplane Grand Prix Varese 2014

OdgovorNapisal/-a Denis » Če Jun 19, 2014 11:05 pm

Po analizi letov lahko recem samo, kapo dol. Sandi, saj lahko tudi malo proslavljas :D
Uporabniški avatar
Denis
 
Prispevkov: 178
Pridružen: Ne Nov 08, 2009 8:33 pm

Re: Sailplane Grand Prix Varese 2014

OdgovorNapisal/-a GregaU » Pe Jun 20, 2014 8:58 am

ČESTITKE za dnevno zmago :D

Držimo pesti, spremljamo in navijamo za celotno našo (LZ & EJ team) ekipo.
Hvala tudi za sprotne dnevne komentarje in foto utrinke dogajanja.

Lep pozdrav,
Grega Urbančič
GregaU
 
Prispevkov: 7
Pridružen: Če Sep 16, 2010 12:05 pm

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na Tekmovanja

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost