Aero-3

kam bi radi šli, kam gremo, kje smo bili, kaj smo delali... ni nujno da je povezano z letenjem

Aero-3

OdgovorNapisal/-a Pavel Magister » So Avg 30, 2014 1:11 pm

Včerajšnji sončni dan je bil kot nalašč za dogodek posebne vrste, ki je ob maloštevilnih udeležencih potekal včeraj, 29.8.2014 , pozno popoldne
na postojnskem letališču.
Zaradi nekaj posebnosti, ki se zgodijo izredno poredko se spodobi, da ga v znak spoštovanja do osrednjih treh udeležencev zabeležimo tudi tukaj.

Kot prvi in osrednji udeleženec je glavno vlogo brez napake odigralo staro, v leteče stanje obnovljeno, današnjim mladim in instant letalcem
najbrž docela neznano letalo Aero-3. Nekaj podatkov o obnovi in obnoviteljih je podal že urednik Niko Slana, zato jih tukaj ne bom ponavljal.

Kot drugi pomembnež je bil pilot Jaka Jaklič, ki je nekaj krogov s tem letalom odletel v spremstvu učitelja izpraševalca, v temu primeru svojega očeta Franceta Jake Jakliča.

Ime tretjega pomembnega udeleženca dogodka ste uganili že sami, vendar se ga mora tudi zapisati. To je bil učitelj letenja Franc Jaka Jaklič, ki
je po nekaj krogih letenja ocenil, da je njegov sin Jaka Jaklič sposoben, da samostojno leti z letali tipa Aero-3

Slika
Slika vam prikazuje prelet letališča v zadnjem ocenjevalnem krogu, sam pa sem danes ocenil, da je skupinska slika vseh treh,
Aerca, očeta in sina Jaklič, najprimernejša za prilogo temu sporočilu. Avtor slike je Niko Slana.

Jaka je po izstopu Jake sam odletel nekaj krogov in vsakič pristal tako natančno na isto točko, da bi morali razlike meriti le z laserjem. Naj
razložim natančneje : Jaka Jaklič je opravil prvi samostojni let z letalom Aero-3, izredno pomembna je letnica tega leta 2014, torej je zletel ali
"laširal" aerca, če uporabimo to staro tujko.

Nisem štel, koliko nas je njegov prvi let po vseh predpisih še potrdilo z brco v rit ; menda smo bili štirje, ostalih pet pa je dogodek le občudovalo.

Aercu za miren let, Jaki st. za uspešno šolanje in Jaki ml. za čudovite pristanke izrekam iskrene čestitke.
Zadnjič spremenil Pavel Magister, dne So Avg 30, 2014 10:47 pm, skupaj popravljeno 4 krat.
Pavel Magister
 
Prispevkov: 226
Pridružen: To Nov 10, 2009 8:09 pm

Re: Aero-3

OdgovorNapisal/-a Denis » So Avg 30, 2014 1:17 pm

Pavel, povezavo do slike, ki si jo dal, je na tvojem racunalniku.
Uporabniški avatar
Denis
 
Prispevkov: 178
Pridružen: Ne Nov 08, 2009 8:33 pm

Re: Aero-3

OdgovorNapisal/-a Dru » So Avg 30, 2014 9:44 pm

Ocena fotografijhe:
tehnično je ostra v vseh detajlih
fotografsko je videti kot slaba fotomontaža
Marjan Dolničar - Dru
Dru
 
Prispevkov: 37
Pridružen: Sr Nov 25, 2009 7:38 am

Re: Aero-3

OdgovorNapisal/-a Pavel Magister » So Avg 30, 2014 11:33 pm

Vsem, ki ste ali še boste podvomili v izvirnost priloženega posnetka priporočam natančnejši ogled neke pomembne tehnične podrobnosti.

Teleskopske kolesne noge letal so zvečine polnjene s plinom dušikom z določenim tlakom. Kadar smo včasih videli aerca, ko visi na levo ali desno
krilo, je bil to znak za padec tlaka zaradi začetnega popuščanja tesnilnega obroča ali le za nesimetrično polnitev obeh kolesnih nog.
Ko opazujemo noge na tleh stoječega letala in noge letala v zraku vidimo precejšnjo razliko v dolžini gladko brušene batnice, ki štrli iz cilindra.
Teža letala dušik še dodatno stisne in batnica se pomakne navznoter in če s krilom zagugamo letalo že začutimo potrebno vzmetnost. Ko je letalo
v zraku, sila teže na vzmetni teleskop ne deluje več, zato se batnica iztegne vse do omejilca povsem navzven. Ko danes to dolžino ocenjujem
po spominu bi ta razlika znašala vsaj 100 mm (za nestrojnike ~ 10 cm ali 1 dm).

Lepo se vidi : letalo na sliki ima noge iztegnjene, saj so iztegnjene tudi vodilne škarje, kar nedvomno pomeni, da ne stoji na tleh.

Na elektroniko današnjih fotoaparatov se ne spoznam. Še preden sem tu zagledal drujevo pripombo sva se z Nikom pogovarjala o "stoječem"
propelerju aerca na sliki. Poučil me je s podatkom o tako majhnem času posnetka, da ga že po dveh urah sploh ne znam več ponoviti.
V kolikor bo kdo še v dvomih (vsaj eden bo še vedno), mu bo Niko zagotovo opisal prednosti današnjih foto aparatov.
Pavel Magister
 
Prispevkov: 226
Pridružen: To Nov 10, 2009 8:09 pm


Vrni se na Odprave in dogodki

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost