Dnevnik BP - Vinon 2013, EP v jadralnem letenju

koledarji, rezultati, kje vse smo bili, kje vse nismo bili (pa bi morali) ...
Odgovori
markojeras
Prispevkov: 27
Pridružen: Po Nov 09, 2009 7:45 am

Dnevnik BP - Vinon 2013, EP v jadralnem letenju

Odgovor Napisal/-a markojeras »

Dnevnik BP - Vinon 2013, EP v jadralnem letenju

Odprti razred – prvi dan

Končno smo pričeli z letenjem in za nami je prvi dan. Disciplina AAT s časovno omejitvijo treh ur. Vreme je bilo vetrovno in muhasto, z obilo zank. Startal sem precej blizu optimalnega časa za start. Prva polovica je šlo kar v redu, nato pa sem bil nekaj časa, zaradi podrtega intervala in močnejšega vetra, prisiljen k previdnejšemu napredovanju. Na koncu je bilo, v nekoliko boljših vremenskih razmerah, znova nekoliko lažje ter relativno preprost dolet. Izplen ni bil najboljši, a je soliden.

Ob vzletanju je bil osmoljenec tekmovanja Čeh Petr Krejčirik, ki mu je kmalu po vzletu odpovedal jermen na motorju, tako da se je moral vrniti na letališče, a v nasprotni smeri. Kmalu po pristanku mu je ogenj zajel motorni prostor. Zahvaljujoč prisebnemu pomočniku sta pożar hitro pogasila, vendar ni letel in tako je verjetno tudi končal tekmovanje.

Baterija v mojem telefonu je że povsem prazna, zato le še
LP Boštjan

Slika
Zadnjič spremenil markojeras, dne Sr Jun 12, 2013 9:21 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
markojeras
Prispevkov: 27
Pridružen: Po Nov 09, 2009 7:45 am

Re: Dnevnik BP - Vinon 2013, EP v jadralnem letenju

Odgovor Napisal/-a markojeras »

Dnevnik - drugi dan

Težaven dan - naposled le uspel

Za nami je drugi tekmovalni dan, ki bi ga lahko poimenovali s “francoskim dnem”. V vseh treh razredih so slavili domačini, kar za zapletene razmere, v katerih smo leteli, ni nič čudnega. Sprva je kazalo, da bo šlo kot za šalo, saj je zahodni veter obetal dokaj lahko nalogo v smislu leta do St. Crepina ter nato prek Orprierja in Digne-a nazaj v Vinon.

Po vzletu smo se sprva brez težav obdržali v zraku. Nato sta slaba termika in veter nakazoval možnost valovnega jadranja. Cirusna oblačnost je nalogo še dodatno otežila, sa ni bilo mogoče doseči posebno ugodne startne višine. Tisti, ki so bili zadovoljni z dviganji 0,5 m/s, so bili za svojo potrpežljivost nagrajeni z lepo startno višino od 2500 do 2800m, nekaj pa nas je bilo, ki nismo imeli najbolj srečne roke. Ponovno modro nebo je po odletu večine le obetalo boljši vremenski razvoj, a prednosti, ki so si jo nabrali jadralci, ki so se odpravili na nalogo iz bolj udobne višine iz "stratosfere", ni bilo mogoče nadomestiti. Še posebno ne iz višine 1500m.

Vztrajanje je končno obrodilo sadove in pred startom sva se povzpela na dobrih 2000m. Prva stranica je bila precej muhasta in zahtevna. Prvih 40 km je severozahodnik poskbel za dobre razmere na pobočju "ParCurja" potem pa, kot bi odrezal, pobočja niso več držala. Potrebna je bila popolnoma druga taktika. Oblaki so bili redki in dviganja slabša od pričakovanj. Po analizi je bila smer leta do prve točke solidno izbrana, saj sva ujela vse tri Nemce, ki so očitno imeli slab dan.

Nadaljevanje iz prve točke je bilo, zaradi spreminjajočega se vetra in modrega neba ter redkih in na oko bolj ubogih kumulosov, polno ugank. Nekaj časa sva bila skupaj z Nemci, potem pa sva jo mahnila po svoje. Nazadnje se je izkazalo, da je bil preostanek tekmovalne naloge lažji od pričakovanj, glede na "optično" sliko.

Deveto mesto v dnevni uvrstitvi ni katastrofa, pač glede na pozen in nizek štart in na konkurenco. Seveda bi bilo lahko bolje, lahko pa bi bilo tudi slabše, tako da sem kar zadovoljen. Prepričan sem, da pridem v nadaljevanju tekmovanja do pravih občutkov in da bom imel več sreče. Upam tudi, da se bo zopet dalo startati precej višje.

Lep pozdrav, Boštjan
#7

Slika
Slika
Uporabniški avatar
Milan Korbar
Prispevkov: 146
Pridružen: So Avg 21, 2010 10:00 pm

Slika: Dnevnik BP - Vinon 2013, EP v jadralnem letenju

Odgovor Napisal/-a Milan Korbar »

Ker za zdaj ni nobenega glasu od Boštjana, naj bo tukaj povezava na rezultate 7. dne,
ko Boštjan zaseda 7. mesto.
Tukaj pa sta tudi sliki s spletnih kamer v živo:
pogled na sever
Slika
pogled na jug
Slika
Pa še povezava na Slika
Tukaj se nahaja sledenje posameznim tekmovalcem med tekmo.
Če malo bolje pogledate, boste videli, da se da uporabljati šumnike in ostale posebne znake tudi v mednarodnem okolju.
Vsa čast in priznanje Francozom.
Vsekakor pa Boštjanu čestitke za zadnje dosežke in najboljše želje za naprej.
Že več kot Slika let z vami ali brez vas! Zato pa lebdim na Slika in tuhtam!
markojeras
Prispevkov: 27
Pridružen: Po Nov 09, 2009 7:45 am

Re: Dnevnik BP - Vinon 2013, EP v jadralnem letenju

Odgovor Napisal/-a markojeras »

Dnevnik Boštjana Pristavca z EP v Vinonu

Ugodno - vendar še ne zadovoljivo

Tretji dan je za nami. Slabih 400 km dolgi mnogokotnik, s prvo polovico v visokih hribih (prek doline Barcelonete, prelaza Coll de Vars, St. Crepina, Briancona do Plampineta) in preostanek v nižjih hribih (Savines, Gap, Coll de Cabre, in nato prek Mont de Lhure v Vinon). Nekaj vetra je pozni termiki dalo še dodaten pospešek.
Če je bil včeraj dan domačinov je danes, v odprtem razredu, nemški dan. Premočno je zmagal Sommer z EB29 sledila sta Beck ASW 22 in Frank quintus.
Vreme je obetalo preprost dan z dobrimi vremenskimi razmerami, vendar je bil prehod v visoke hribe začinjen z strgano termiko. Po mojem občutku so bili danes najhitrejši srečni pri letu v področje, kjer se je bilo potrebno povzpeti iz 2000 na vsaj 2700 m, kar je omogočalo hitro nadaljevanje prek prelaza Col d’Allos proti severu.
Moj let je bil zopet nekoliko prepočasen, vendar vseeno ostaja možnost napredovanja in stika s prvo peterico.
Nadaljevanje, četrti in peti dan
Obilica opravkov in polna zasedenost ter iskanje pravega občutka sta me tako zaposlila, da je za pisanje zmanjkalo časa in navdiha. OK, upam, da bo odslej šlo bole kot zadnje dni.
Četrti in peti dan je zaznamovalo nestabilno vreme z večjimi področji dežja in močnega vetra. Faktor sreče je pri tem igral vidno vlogo. V tej povesti se, hvala bogu, lahko prištevam k tistim, ki so bili bolj na srečni strani. Zelo dobro sodelovanje, torej teamsko letenje so zopet demonstrirali Nemci, tako da jim do živega ne morejo niti domačini. V povesti nemškega ekipnega letenja je zelo očitno vlečni konj Michael Sommer z EB29, Frank in Beck pa sta soustvarjalca idej, morda le prvih 50 km, potem pa le sledita idejam Sommerja. Na koncu jima vsak dan pokaže rep in preleti ciljno linijo približno 5 do 10 minut pred kolegoma.

Šesti dan
Zaznamovalo ga je malce slabše vreme na področju Vinona, kar je večini pošteno otežilo start. Krajšanje naloge v odprtem razredu iz 440 km na 330 je bilo, kot se je kasneje izkazalo, povsem na mestu. Naloga je bila torej Vinon – Plampinet – Jausiers - Vinon 328km. Slaba termika in skromna višina majhnih feck brez oblakov so obetale težaven začetek naloge. Glede na veter je bilo sklepati, da bo nadaljevanje po hribih preprosteje. Po čakanju na start glavnine, ki bi nama olajšala pot do hribov, je na področju, kjer se je velik trop sotekmovalcev odpeljal proti startu. Sam sem podaljšal in naredil še dodaten velik zavoj. V drugem delu mi je variometer pokazal stabilnih 0,5m/s. Po dveh popravkih sem se v mirnem ozračju že dvigal z 1m/s, od vseh sotekmovalcev me je opazil le Sommer, s katerim sva potem navrtela še dodatnih 500 oz. 300 m, kar je bila poglavitna štartna prednost glede na konkurenco, ki se je prvih 50 km ukvarjala s šibko termiko. Po dosegu pobočij je šlo bolje, čeprav slabše od pričakovanega. Prvih 80 km sva bila skupaj s Nemcem, ki so mu francoski hribi zelo dobro poznani, potem pa sem se odločil za svojo, morda malce daljšo vendar z značilnim močnim dviganjem na Tete de Siguret, kjer se navadno izstreliš iz 2000 na 3500 m v zelo močnem dviganju. No, tokrat je nekoliko sence zadušilo močno termiko, tako da sva bila po nekaj minutah na vseeno solidnih 3200m, kar je omogočlo nadaljevanje načrta leta naravnost prek visokih hribov mimo Col de Izoar , Briancona do Plampineta, kjer sva srečala EB-ja iz prvih kilometrov. Pri izbiri smeri leta je bil za približno 10km hitrejši. Nadaljevanje je bilo previdno zaradi senčnih področij in skupaj z »ujetimi« sotekmovalci. Na koncu je to zadostovalo za 4. Mesto, kar je doslej moja najboljša dnevna uvrstitev na tem EP.
Pozno zvečer nas je pretresla vest, da se španski pilot ni vrnil na letališče. Njegov tracker je prenehal delovati na področju St. Aubana. Trenutno se ne ve, kaj je s pilotom in zato je današnji dan razglašen za dan brez tekmovanja.


Danes je żalostno
Včeraj nas je dosegla žalostna vest, da se je španski pilot na pobočju Authona smrtno ponesrečil. Dan je bil že včeraj odpovedan, kako naprej bo znano na briefingu zvečer
Lp Boštjan

Slika
Slika
Uporabniški avatar
Milan Korbar
Prispevkov: 146
Pridružen: So Avg 21, 2010 10:00 pm

Dnevnik BP - Vinon 2013, EP v jadralnem letenju

Odgovor Napisal/-a Milan Korbar »

Dnevnik Boštjana Pristavca z EP v Vinonu

Sedmi dan

Močan jugovzhodnik je dopoldan, ko je bilo jasno, da bodo leteli le piloti v odprtem razredu, napovedoval težavne razmere. Dnevna naloga je bila razmeroma kratka, dobrih
200 km od Vinona do Col de Cabre ter nazaj prek Digne v Vinon. Idealno bi bilo pred startom na valu "splezati" na vsaj 2500 m, potem pa z vetrom prek grebena Montagne
de L'hure proti prvi točki.
Lani mi je tak met uspel, letos pa se pred startom, v strgani termiki ter v močnem vetru z občasnimi zametki valov, nikakor nisem mogel povzpeti višje od 2300 m. Naposled
sem med zadnjimi startal ter svoj let usmeril dobrih 35° desno v veter, prek St. Aubana, kjer je bila čudovita linija kumulusov. Že prvi je potegnil, kot se spodobi, dobre 3'm/s
do 2500 m kar je bilo dobro izhodišče za nadaljevanje. Ugoden relief in močna termika sta po prvi točki omogočila kljub čelni komponenti vetra soliden finiš.
Na koncu sem se celo vrinil med nekaj tistih, ki so uspeli startati nekaj sto metrov višje.
Slika
Še pomembneje pa je, da je prva peterica po točkah še za kanček bližje. Jutri se obetajo slabše vremenske razmere, tako da tekmovalni dan ni povsem zanesljiv.

Lp Boštjan
Že več kot Slika let z vami ali brez vas! Zato pa lebdim na Slika in tuhtam!
Uporabniški avatar
Milan Korbar
Prispevkov: 146
Pridružen: So Avg 21, 2010 10:00 pm

Dnevnik BP - Vinon 2013, EP v jadralnem letenju

Odgovor Napisal/-a Milan Korbar »

Dnevnik Boštjana Pristavca z EP v Vinonu

Predzadnji dan - premor zaradi vremena

Današnji dan je odpovedan za odprti in 15-m razred. Preostane nam le še jutrišnji dan, za katerega napovedujejo ugodne vremenske napovedi.
Lp Bostjan
Že več kot Slika let z vami ali brez vas! Zato pa lebdim na Slika in tuhtam!
Odgovori