DPSJL 2014

koledarji, rezultati, kje vse smo bili, kje vse nismo bili (pa bi morali) ...
Uporabniški avatar
glajda
Prispevkov: 80
Pridružen: To Nov 24, 2009 6:57 am

Re: DPSJL 2014

Odgovor Napisal/-a glajda »

Zgodba iz dežele Butenskala
(OPENSOARING, 2. AVGUSTA, Niko Slana)

Kot v prvi kitici Turjaške Rozamunde sedi ekipa jadralcev ob kamniti mizi pod brezo na letališču v Szatimazu in razmišlja, kako razrešiti nastalo težavo. Eden od tekmovalcev ne želi leteti pod okriljem FAI, kar bi lahko z drugimi besedami dejali, da noče kupiti licence za tekmovanje, to je FAI znamkice, ki stane nekaj evrov, denar pa gre v mošnjiček Mednarodne letalske zveze. Seveda ni vprašanje denarja, ampak načelnih razlogov, ki jih ne poznam. Ne vem, kako so težavo razrešili, a ker je tekmovanje rangirano v okviru FAI, lahko na njem nastopajo samo tekmovalci, ki so si v klubu pravočasno pridobili znamkico. Letalska zveza si seveda ne sme dovoliti, da bi na njem nastopil jadralec brez te formalne izkaznice.

V Sloveniji lahko jadralec znamkico kupi samo v klubu. Zanimivo je, da je imelo nekaj jadralcev težavo z nakupom te insignije FAI, ker pač nimajo svojega kluba, denimo, zato ker je razpadel. Nekaj se jih je uspelo prepisati drugam, nekaterim pa to ni uspelo. A zakon o društvih pravi, da so vrata v klube odprta vsem in da ne more biti razlogov, na katere bi se klubi lahko izgovarjali, da nekoga ne sprejmejo v svoje vrste. Eden od jadralcev je od kluba, kamor se je želel vpisati, dobil odgovor, da so kvoto novih jadralcev za letos že izpolnili in da ga zato ne morejo sprejeti. Ta isti jadralec že nekaj let leti na letališču tega kluba, vsako leto jim nakaže tudi delček dohodnine. Zdaj razmišlja, da tega ne bo več počel, kar bi bilo povsem razumljivo. In član, o katerem govorimo, ima svoje jadralno letalo in z ničemer ne bi obremenjeval klubskih letal. Tako razmišljanje članov kluba je nadvse čudno, da ne rečem – čudaško. Klubski delavci najbrž uživajo, ker lahko zaslužijo nekaj evrov na njegov račun, čeprav mi ni jasno, kako, saj ima jadralec svoje jadralno letalo, ki vzleta s pomožnim motorjem in ne potrebuje vleke klubskega motornega letala. Pa naj razume, kdor more.

Verjamem, da bodo fantje ta razplet ugodno rešili, namreč z znamkico FAI. Tistega, s klubsko logiko, da nekoga klub noče sprejeti v svoje vrste, pa bi potreboval že rahlo psihiatrično pomoč.

Nekaj podobnega se dogaja v SV. Še dobro, da vabila za svetovna vojaška prvenstva, ki prihajajo na vodilne v slovenski vojski vendarle pridejo do jadralcev in da zadnja leta naši jadralci, ki so vojaki v sestavi letalstva, vendarle hodijo na tekmovanja. A vse se dogaja po naključju, tako kot niti po naključju na spletnih straneh SV ne boste našli podatka, da so naši vojaki tekmovali na kakšnem vojaškem jadralnem svetovnem prvenstvu in bili tam celo zelo uspešni. Kako velika je podobnost med RTV in SV? Seveda, saj ene in druge vzdržujejo davkoplačevalci, oboji pa se otepajo jadralcev in se delajo enako neumne, ko gre za jadralni šport. V deželi, ki tako razmišlja, so jadralci svoje državno prvenstvo morali izpeljati na Madžarskem. Čudna dežela. Bom vprašal Salmana Rushidija, kaj meni o tej deželi. Njegovi junaki bi se v njej dobro počutili.
Uporabniški avatar
Denis
Prispevkov: 178
Pridružen: Ne Nov 08, 2009 8:33 pm

Re: DPSJL 2014

Odgovor Napisal/-a Denis »

Pa se sodniski pogled na en delcek:
Kot se spodobi za zadnji dan, je bil izveden se zadnji task. Imenoval se je pa "ujemi najhitrejsega tekmovalca". Zgodba se je zacela v pol jasnem nebu ob 5:30. Meteorologi so dokaj natancno predvideli prihod fronte z visoko oblacnostjo, ki je zatemnila se zadnje upe morebitnim naskakovalcem visjih mest. Ob 9:00 je v kampu rojilo kot v panju (pospravljanje in pakiranje) in se zadnji optimisti so zaceli tudi s pospravljanjem (razstavljanjem) letal. Sestanek s tekmovalci ("brifing") je bil prestavljen na 12:00, ko je vodja tekmovanja pojasnil, da je vreme primerno predvsem za pocitek. Organizator pa je "nemudoma" napovedal zakljucno slovesnost, ki je minila v dobrem pocutju, smehu in lezenju na podium (prazni zaboji piva prekriti s tkanino). Po formalnostih, ki so vsebovale pokale, medalje, nagradne kupone in prehodne pokale, je enemu od tekmovalcev uspelo pozabiti enega od pokalov na mizi. Vecina si je z ugodjem napolnili zelodce in v zgodnjem popoldnevu krenila proti domu. Moja "malenkost" pa je uspela v zadnjih operativnih zadevah se malo "zamuditi" z odhodom. Telefonski klic nedolgo zatem pa je povedal, da moram narediti se eno malenkost - najti pozabljeni pokal in ga dostaviti temovalcu. To pa je bila odlicna priloznost za kontrolo tekmovalcev v "letu". "Najpocasnejsi" je bil tekmovalec 16, ki je imel povprecno hitrost okoli 100km/h, malenkost hitrejsi je bil P9, LZ je bil se hitrejsi, absolutni rekorder pa je bil EJ s povprecjem skoraj 140km/h. Veliko niso zaostajali niti RI in HC. No IPF zagovalec klubskega razreda se je tudi to pot iskazal in odprtemu razredu kazal zobe, z neusmiljeno hitrostjo za std. razred (okoli 130) - tako da je pokal prisel upraviceno v prave roke. Upam da so vsi omenjeni in preostali, ki jih nisem uspel "pomerit" uspesno prestali se to zadnjo nalogo.
Statistika tekmovanja je lepa, v preko 600 urah je bilo preletenih vec kot obseg zemlje (41.000 km), izvenletaliskih pristankov je bilo le za vzorec, poskodb in incidentov ni bilo, tekla je tudi kri (nerodnost pomocnika pri obicajnih opravilih in je ze OK), bilo je nekaj "bug-ov" sodnika (prikradli so se tudi komarji in pikali vse po vrsti, tudi mene), ki sem jih ob opozorilu tekmovalcev pravocasno popipsal. Tako tudi tekmovalna zirija ni imela dela.

Po mojem mnenju lepa tekma s 6. od 9. moznih dni. Poleg tega pa sem lahko v Slovenijo sporocil, da sem letos dozivel tudi poletje :D

Seveda je mozno se marsikaj narediti bolje, ampak to je ze druga zgodba.
club.jpg
club.jpg (79.08 KiB) Pogledano 15952 krat
boris.jpg
boris.jpg (62.75 KiB) Pogledano 15952 krat
open.jpg
open.jpg (93.67 KiB) Pogledano 15952 krat
seba.jpg
seba.jpg (97.11 KiB) Pogledano 15952 krat
Uporabniški avatar
glajda
Prispevkov: 80
Pridružen: To Nov 24, 2009 6:57 am

Re: DPSJL 2014

Odgovor Napisal/-a glajda »

Denis, po moje ti števec narobe kaže ;)
Uporabniški avatar
Denis
Prispevkov: 178
Pridružen: Ne Nov 08, 2009 8:33 pm

Re: DPSJL 2014

Odgovor Napisal/-a Denis »

Jeh, HC sem pozabil upostevat, pa TAS je bil malo manjsi, pa ...
IBA
Prispevkov: 14
Pridružen: So Sep 18, 2010 9:39 am

Re: DPSJL 2014

Odgovor Napisal/-a IBA »

Čestitke vsem udeležencem, še posebej obema zmagovalcema... Suvereni zmagi! Zasledovalcem nista dala možnosti za preobrat :). In hvala Opensoaringu za spremljanje dogajanja, da sem vsaj imel nekaj od tega, če že nisem mogel bit zraven.
IBA
Prispevkov: 14
Pridružen: So Sep 18, 2010 9:39 am

Re: DPSJL 2014

Odgovor Napisal/-a IBA »

Pozdravljeni, nekako se čutim dolžnega replicirat Nikotu v zvezi z zapisom o letošnjem državnem prvenstvu, kjer se omenja bojkot prvenstva (zamera Celjanom) in zaplotniško razmišljanje. Dodatna razlaga Ptujčanov pač ne more veljati za ostale klube. Mariborski tekmovalci smo si zelo želeli udeležiti letošnjega državnega prvenstva, ne glede na lokacijo. Tudi sam se strinjam, da so pogoji na madžarskem boljši kot v Sloveniji. Naš problem je bil prestavitev termina in s tem povezani že urejeni dopusti in druge službene in družinske obveznosti, ki smo jih imeli v novem terminu tekmovanja. Sam sem do zadnjega čakal, če bo poroka v družini bila odpovedana a sta oba vzdržala pritiske in se nista dala motit. Tudi ostali so poizkušali kar se da... razmišljali smo, da bi poslali "mladince" a so na tesnem s pogoji in brez mentorja ne bi bilo pametno in odgovorno, da jih spustimo.
Še enkrat poudarjam da mariboski tekmovalci zaradi spremembe termina ne gojimo nikakršne zamere do Celjanov, kot se nam posredno očita. Le žal nam je in malo nerodno da nam ni uspelo spraviti na tekmo niti enega tekmovalca.

lp
Martin Grošelj
Uporabniški avatar
Denis
Prispevkov: 178
Pridružen: Ne Nov 08, 2009 8:33 pm

DPSJL in razredi

Odgovor Napisal/-a Denis »

O rezredih, kot posledica ponovnega razmisljanja Nika Slane (http://www.opensoaring.com/Blog/Blog_20 ... rvaka.html) ter izrazanje mnenja, ki je vcasih zanimivo, vsasih pa enostransko in pomanjkljivo - vsaj v mojih oceh. Dotaknil se bom tistega dela clanka, ko spet razmislja o 18m klasi.

Nisem cisto proti, vendar dejstva in argumenti kazejo naslednje. Z ustanovitvijo klub klase smo naredili korak, ki je za sabo potegnil tudi nekaj slabih stvari kot npr. da smo s tem smo izlocili cca. 6 vrhunskih letal iz std. razreda (Discus2 in LS8). Res da lahko gredo v mesani razred, tam pa seveda niso vec tako konkurencni.
Ne vem ce ste opazili, vendar ze zadnjih nekaj let nimamo DP v treh razredih ampak samo v dveh. Letos smo komaj sestavili mininalni pogoj, ki je 6 tekmovalcev iz 3. klubov. Kaj smo torej pridobili z klubskim razredom?

Imamo tudi nekaj letal odprtega razreda, ki jih ne moremo stlacit v 18m (2xNimbus3, ASH25, EB28, napovedan je JS-21, Lak12, ...). Z vzpostavitvijo 18m razreda bi torej lahko zopet naredili "korist". Je pa res da bi mogoce lahko uvedli 18m klaso v obstojecem sistemu, s tem da se le dela izracun 2x. Enkrat kot do sedaj in 1x posebej za 18m, kot Niko predlaga brez HC faktorjev. Mogoce za predebatirat. Vendar se bojim da nas to kaj kmalu pripelje do tistega - kolikor pilotov toliko pokalov.

Grobo gledano bi lahko povzel takole, se DP v treh razredih ne moremo imet, pa bi se sli cetrti razred. Argument v prid temu je tudi "svetovna konjuktura", ki omogoca nesluten razcvet nasega sporta.

Do takrat pa se bom osebno lahko sel samo sodnika ali pa profesionalnega "guraca", ker pac konjukture ne zaznam :(
Odgovori