33. FAI WGC Leszno 2014

koledarji, rezultati, kje vse smo bili, kje vse nismo bili (pa bi morali) ...
Aleš Fink
Prispevkov: 76
Pridružen: Po Nov 09, 2009 8:16 am

Re: 33. FAI WGC Leszno 2014

Odgovor Napisal/-a Aleš Fink »

Čestitke obema za dosežene rezultate!

Hvala tudi za vsa poročila in fotografije!
zroskar
Prispevkov: 60
Pridružen: Sr Nov 18, 2009 11:32 am

Re: 33. FAI WGC Leszno 2014

Odgovor Napisal/-a zroskar »

Čestitke obema za rezultat in za odvzet čas za sestavljanje teh prispevkov,....

Željko
Uporabniški avatar
Milan Korbar
Prispevkov: 146
Pridružen: So Avg 21, 2010 10:00 pm

Za zaključek: 33. FAI WGC Leszno 2014

Odgovor Napisal/-a Milan Korbar »

Boštjanov zaključek po koncu prvenstva
(OPENSOARING, 20. avgusta 2014, besedilo in fotografije Boštjan Pristavec)

Tole bi sicer z nekoliko zamude dodal mojim poročanjem iz Leszna.

Obilo opravkov in naporno potovanje je botrovalo mojemu zadnjemu komentarju glede zadnjega tekmovalnega dne na svetovnem prvenstvu v Lesznem.

Slika

Nekaj komentarjev je że zapisanih zato lahko dodam le še nekaj mojih osebnih pogledov na potek zadnjega dne. Sprva je kazalo na dobre vremenske pogoje,
ki bi omogočali hitrosti 140 km/h ali celo več. Vendar naposled temu ni bilo tako. Vreme je na področju tekmovalne discipline pokazalo popolno muhavost. Prvi
del, ali približno 70 km, je bilo pokrito tako, da je bilo težko najti dobro dviganje ( vsaj 1,8 m/s), na drugem delu tekmovalne discipline je bilo vreme boljše,
vendar še vedno začinjeno z ozkimi in nemirnimi dviganji. Zadnji del - dolet pa nas je spremljalo zopet z močno cirusno oblačnostjo pokrito nebo.
Glede na dolžino naloge (260km) sva si z Erazmom delila enako mnenje in sicer da glede na začeten izgled vremena kaže počakati na dober razvoj kumulusov.
Naposled, ko so se le ti pričeli razvijati, je hkrati prišlo do pokrivanja in posledično slabših tekmovalnih pogojev.
Glede na opisano je bilo kaj hitro jasno, da je potrebno startati, sicer se lahko zgodi da bodo pogoji za dober rezultat šli po zlu.

Slika

Ko sem v bližini starta čakal na prave pogoje, sem kmalu opazil, da se prvi konkurenti že podajajo na nalogo. Čez čas opazim nekaj neposrednih konkurentov, ki
sem jih imel " na muhi", da jih v skupnem seštevku prehitim. Kmalu za njimi se pojavijo na startu tudi trije francozi, ki so mi, čeprav z drugimi letali, po stilu
letenja dokaj blizu. To je bil znak da kaže startati. Dobro minuto za njimi se podam čez startno linijo tudi sam. Skoraj sočasno z menoj je na svojo nalogo, dobrih
10 km vstran, v 18 m razredu krenil tudi Erazem. Ko sem pod francozi nekaj minut kasneje vrtel le dober meter, sva skoraj v istem trenutku ugotalvljala, da sva
očitno prepozno startala. Ker je bilo področje prvega dela tekmovalne naloge v senci, je bilo po obračanju na prvi točki, na 1100 m jasno, da je potrebno biti pazljiv,
vendar še vedno dovolj napadalen, da se po najkrajši poti doseže sonce in po izgledu sveže in obetavne kumuluse. Posrečena linija me je vzdrževala dokaj visoko,
tako da je bila moja ideja v naslednjih 25 km (doseči prve oblake vsaj na 500 m nat terenom) čedalje bolj realna. Na koncu se je izšlo lagodno, tako da sem zavrtel
na dobrih 750m. Nedaleč stran sem zagledal tudi svoje znance francoze, ki so iz sence prišli po svoji poti. V nekaj naslednjih dviganjih nas je bilo čedalje več, tako
da se je že prikradla blaga nervoza z nekaj "sablanja" in površne izbire najboljše linije leta. Francoza Walbrou in Abolen, ki sta diktirala tempo, sta bila pri poskusu
pobega zato povsem nemočna. Poleg je bil še do zadnjega dne vodilni Anddrew Davis. Nekako na polovici naloge je na kakšnih 350 m v dviganje vletel, do zadnjega
dne drugi, Nemec Michael Sommer. V naslednjih treh dviganjih je, neoviran od ostalih sotekmovalcev, "priplaval na višino" ostalih iz skupine, tako da je bilo jasno,
da je zelo hitro na poti.

Slika

Sam sem se nekoliko pred točko, ko smo leteli z dokaj močnim vetrom v hrbet, odločil za nekoliko bolj desno linijo leta pod nastajajočim kumulusom. Medtem ko so
ostali odleteli proti točki, sem se lahko sam v dobrem dviganju hitro povzpel na dobrih 1900 m. Nekaj minut kasneje sem kakšnih dorbrih 100 m višje, tik pod zgornjo
dovoljeno mejo zračnega prostora preletel skupino, s katero sem se družil nekaj km nazaj in se usmeril proti naslednjim feckam v smeri cilja.
Kasneje se je izkazalo, da je bila odločitev prava saj sem bil približno 30 km do cilja "ujet" s strani v preskoku hitrejših enosedov (JS1, EB29 in Quintus). Ciljni obroč
smo preletli družno na majhni višini preko mesta.

Slika

Z mojim dnevnim rezultatom sem bil in sem zadovoljen, saj sem našel ravnotežje med svojo linijo leta in opazovanjem početja boljših sotekmovalcev.
Na koncu je moje 13. mesto v skupni uvrstitvi pod želeno uvrstitvijo, vendar pa sem glede na doseżene točke, dobrih 90%, nekoliko bolj miren.

Slika

Boštjan Pristavec

Pa še to: Hvala in dober preostanek dirke na Madžarskem.
Zadnjič spremenil Milan Korbar, dne Ne Avg 24, 2014 9:47 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Že več kot Slika let z vami ali brez vas! Zato pa lebdim na Slika in tuhtam!
Uporabniški avatar
Milan Korbar
Prispevkov: 146
Pridružen: So Avg 21, 2010 10:00 pm

Tv prispevek: 33. FAI WGC Leszno 2014

Odgovor Napisal/-a Milan Korbar »

Na YouTube sta se pojavila dva prispevka poljske televizije na temo 33. svetovnega jadralnega prvenstva FAI:
Prijatelji vetrov in oblakov
Slika
in Prijatelji vetrov in oblakov 2. del - 33. jadralno prvenstvo Leszno 2014.
Slika

Pa še to: Delno mi je uganko, zakaj RTV noče nič slišati za jadralno letenje odgovoril včeraj zvečer voditelj na Valu202, Aleš
Smrekar - Smrekca, ko je v najavi za glasovanje za športnika tedna sporočil, da se glasuje "samo za olimpijske športe". No,
pa smo tam, kjer ni muh.
Že več kot Slika let z vami ali brez vas! Zato pa lebdim na Slika in tuhtam!
Odgovori