33. FAI WGC Leszno 2014

koledarji, rezultati, kje vse smo bili, kje vse nismo bili (pa bi morali) ...
Uporabniški avatar
Milan Korbar
Prispevkov: 146
Pridružen: So Avg 21, 2010 10:00 pm

Zahvala: 33. FAI WGC Leszno 2014

Odgovor Napisal/-a Milan Korbar »

IBA in Sandi pa seveda ostalo jadralsko občestvo, tudi pripravljalci poročil se vam zahvaljujemo za vaše spremljanje.
Prispevki so namreč namenjeni natanko temu, da jih nekdo z veseljem prebere.
Slika
Pozdrav od FB za Fejst bukove.
Lep pozdrav iz deževnega Livna. Pravijo pa, da od nedelje boljše bo.
Milan
Že več kot Slika let z vami ali brez vas! Zato pa lebdim na Slika in tuhtam!
Uporabniški avatar
Milan Korbar
Prispevkov: 146
Pridružen: So Avg 21, 2010 10:00 pm

7. dan: 33. FAI WGC Leszno 2014

Odgovor Napisal/-a Milan Korbar »

Slika

Boštjanov pogled na 7. tekmovalni dan
(OPENSOARING, 6. Avgusta 2014, besedilo Niko Slana, foto Boštjan Pristavec, N.S. & Co)

»Ne vem, kaj naj povem, ampak dozdeva se mi, da naš meteorolog ne ve, kaj se mu dogaja. Zdi se mi, da bi za ravnino, nad katero letimo, že lahko malo bolj
zadel vremensko dogajanje. Danes smo se vsi bojevali, da bi ostali v zraku, ne spomnim se, kdaj sem se tolikokrat reševal. Neprestano se je zapiralo in še dobro,
da smo sploh prileteli do cilja. V slabotni termiki je bilo približno 25 km/h vetra, skratka veliko, za razmere v katerih smo leteli. Tudi danes na točkah ni bilo
cilindrov, čeprav bi marsikomu prišli še kako prav. Štartal sem med zadnjimi, zdelo se mi je, da sem ga s tem polomil, na koncu pa se je izkazalo, da kolegi niso
izbrali nič bolje,« je na kratko razložil današnji položaj Boštjan Pristavec.
Še zmeraj pa ostaja zanimivo razmerje med Boštjanom in Erazmom. Boštjan se z večjim zaostankom za zmagovalcem (159 točk) redno uvršča bolje kot Erazem,
čeprav je njegov zaostanek nekaj točk manjši. Morda bi lahko ta pojav imenovali »močnejša« konkurenca v 18-metrskem razredu.

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

Sveži Boštjanovi posnetki

Tudi ekipno tekmovanje
Pogosto pripisujemo kakšnemu športu oziroma tekmovalcem, tudi jadralnemu letenju in jadralcem, preveliko individualnost. Seveda tu nismo daleč od resnice, a
vse je odvisno od našega pogleda na stvar. A kot kaže si FAI, mednarodna letalska organizacija, prizadeva, da bi te predstave razrahljala. Prav zato je uvedla tudi
razvrščanje ekip, v katerem štejeta povprečna dosežka dveh pilotov. Boštjan Pristavec in Erazem Polutnik sta na tem seznamu ekipne kakovosti pod zastavo
Slovenije trenutno na 9. mestu, skupaj s Češko, za njima pa je še šestnajst reprezentanc.

Morda ne bi bilo slabo, ko bi ta seznam kar prepisali, saj daje svojstven pogled na kakovost naših dveh jadralcev. Trenutno vodi ekipa Velike Britanije, sledijo
Poljska, Francija, Nemčija, Avstrija, Nizozemska, Japonska, Finska . Za SLO ekipo pa so zaostali: JAR, Italija, Danska, Ukrajina, Avstralija, Irska, Belgija, ZDA,
Švica, Litva, Argentina, Slovaška, Kanada, Nova Zelandija, Madžarska in Rusija. Od ponosa, da sta, denimo, velesili ZDA in Rusija za Slovenijo, bi moralo
povprečnega slovenskega jadralca vsaj malo privzdigniti. No, v Lesznem sem za trenutek pomislil ali se morda vendarle ne vračajo »zlati« trenutki jugoslovanske
jadralske reprezentance, ki jo je vodil Miran Ferlan in ko je bila na velikih tekmovanjih vselej ekipa jadralcev in pomočnikov.

Pravzaprav ne vidim nobenega razloga, zakaj se ti časi ne bi vrnili, pa čeprav ni več med nami povezovalnega in gradilnega Mirana, ki je hodil od Poncija do Pilata
in nabiral denar za to, da je lahko izpeljal tako velik projekt, kot je bilo svetovno ali evropsko prvenstvo v jadralnem letenju. Nekoč, ko sem bil še član AK Ljubljana
v Polju in sem komaj videl čez slovensko ograjo, sem Ferlana srečal pri slikarju Francetu Slana, kjer je žical za kakšno sliko, ki bi jo lahko predelal v gotovino. No,
takrat sem prvič občutil, kakšno je bilo delo direktorja reprezentance. Ker je bil Ferlan, kot notoričen človek dobre volje, zaposlen kot meteorolog na brniškem
letališču, je imel veliko srečo, da je tam spoznaval množico ljudi, ki so potovali po svetu in so imeli dostop do družbenih financ in so si lahko privoščili, da so še
kakšno drobtino dali za jadralce, ki so bili hkrati piloti velikih letal in stalni člani kofetarskih in podobnih omizij, ko pač niso leteli. Kar slišim Mirana Ferlana, kako
bi danes gospodu Škrabcu, direktorju in lastniku Rika, dejal: »Naj ti predstavim Starega, Maksa, Jureta, Janeza (Pintarja, Avblja), Miho … Poglej, tvoje življenje
bo naslednjih nekaj ur tudi v njihovih rokah. Ampak, lahko jim zaupaš, to so piloti, ki so se naučili leteti na travniku. Pa, sem bom oglasil pri tebi, in ti bom še bolj
natančno razložil, kako deluje jadralna reprezentanca …«
Zdaj Ferlana, ki se je s širokim nasmehom znal dotakniti vsakogar, ni več, zdaj je vse manj pilotov, ki so naredili prve korake na travniku. Živimo v časih, ko vsi
iščejo v življenju samo še bližnjice, a ne vidijo, da hodijo po dolgočasnih poteh tlakovanim z denarjem. Seveda se zavedamo, da se tisti Ferlanovi časi ne bodo več
vrnili, zdaj je vsak pilot kar sam zase direktor reprezentance »enega moža«, a to še ne pomeni, da ne bi bilo dobro, ko bi imeli jadralci vendarle človeka, ki bi jih
povezoval. Tako bi bilo vse lažje.

Slika
Miran Ferlan in Ferenc v Rietiju

Slika
Večer s kraško kitaro

Model JS1C izvrstno leti

Ko sem pisal sestavek o JS1 še nisem vedel, kako občutljiv je projekt modela JS 1C relevation FES, 8,4m. Na moj poštni naslov (nikoslana@gmail.com) se je vsula
ploha informacij, katerih skupna vsebina bi lahko bilo vprašanje: »A ne razlikuješ med FES in super cub-om?« Priznam, da razlikujem, a sem napačno sklepal, da so
fantje iz Brežic, ki delajo super cuba, sočasno preizkusili tudi njega. Pomota. Niso še tako daleč, a so že blizu tega cilja. Veliko mrcino, ki bi prav tako potrebovala
FLARM, bodo spravili v zrak letos. Prve štarte z JS1 so zato opravili samo s FESOM. Za napako se opravičujem, upam, da bo zgodovina to drobno časovno
prehitevanje prenesla.

Uroš Šoštarič pa mi je takoj pripisal še nekaj podrobnosti projekta JS1. »Pred enim letom me je Matjaž Remec vprašal, kateri model naj pričnem izdelovati? Predlagal
sem mu zadnjo noviteto in med jadralnimi letali JS 1C relevation 21 m. Matjaž se je skupaj z Rastkom Kosom odločil, da izdela model v merilu 1/2,5 z razponom kril
8,4m s pogonom FES. Za pomoč sem se obrnil na Erazma Polutnika, ker ima jadralno letalo JC1C relevatin 18 m. Priskrbel je načrte proizvajalca Jonker Sailplanes iz
Južnoafriške republike in nam omogočil ogled njegovega jadralnega letala. V začetku novembra je Rastko pričel s konstrukcijo modela. Matjaž pa je na temelju teh
načrtov začel z izdelavo jadralnega modela. Prek zime in pomladi so fantje intenzivno delali. Vse skupaj se je končalo s prvim vzletom v nedeljo 3. avgusta v Lescah.
Model JS 1C je izpolnil vsa pričakovanja, celo presegel jih je. Potrebno je urediti še nekaj malenkosti, ki so stalnica pri novitetah. Dobili smo odličen jadralni model,
ki nudi veliko možnosti letenja in omogoča neodvisnost, ker letenje z njim ni odvisno od vlečnih modelov. Uroš Šoštarič, Kranj 4. 8. 2014«
Ja, res postaja razlika med modelarji in jadralci vse manjša, s tem, da se modelarji hitreje odzivajo. Razumljivo, ker imajo njihovi modeli manjši razpon kril in so
navajeni hitrejših reakcij.

Slika
JS1C navdušuje

Palestinec je František
In še en odmev na naše zapise o WGC 2014 Leszno: češkoslovaški jadralec Petr Krejcirik nam je prijazno pisal, da je Palestinec iz Hranic njihov pilot František
Pospišil, sicer soimenjak legendarnega češkoslovaškega hokejista in kasneje trenerja, ki je svojo igralsko pot končal v Kanadi.

Slika
František Pospišil
Že več kot Slika let z vami ali brez vas! Zato pa lebdim na Slika in tuhtam!
Uporabniški avatar
Milan Korbar
Prispevkov: 146
Pridružen: So Avg 21, 2010 10:00 pm

8. dan: 33. FAI WGC Leszno 2014

Odgovor Napisal/-a Milan Korbar »

Slika

Podrobnejši Boštjanov pogled na 7. tekmovalni dan

(OPENSOARING, 8. avgusta 2014, foto: Boštjan Pristavec)

Slika
Slika

Po dveh dneh prisilnega počitka zaradi slabega vremena je bil na sporedu sedmi tekmovalni dan. Organizator je glede na vremensko napoved razpisal
razmeroma kratke tekmovalne naloge. Kaže, da ima organizator očitno že utrujeno ekipo, ki skrbi za pripravo listkov s tekmovalnimi nalogami. Na
sestanku (briefingu) je bilo na objavljene podatke kopica pripomb, tako da so bili prisiljeni izdati novo različico obrazca z nalogo (task information).
Naposled so začetek vzletanja premaknili na 12.15 ter podaljšali naloge za približno 100 km.
Kazalo je že, da bo naloga hitra, vendar se je prikradla cirusna oblačnost ter močnejši veter, ki je slabo termiko še dodatno odklanjal ter s tem zabelil
nalogo. Sledil je dan reševanja iz težave, ko si rešil eno si padel že v drugo, sicer pa dosežene hitrosti povedo vse.

Slika
Slika
Slika

… in 8 dan

Dobrih 300 km dolga disciplina za oba slovenska pilota skoraj solidna … Po dnevu, ko sem startal med zadnjimi, kar se je izkazalo za ne najboljšo potezo,
sem danes nekoliko spremenil taktiko. Glede na to, da je bilo vreme solidno razvito že kmalu po vzletu, sem sklenil kreniti na tekmovalno nalogo nekoliko
prej. Podobnega mnenja je bil tudi Erazem zato sva oba preletela startno linijo v prvi polovici tekmovalcev.
Prvih 100 km je bilo solidnih nato se je bilo potrebno odločati med dvema opcijama, ali bližje prepovedani coni in po krajši poti ali bolj severno, po daljši
poti. Izbral sem krajšo in s tem nekoliko tvegal zaradi sence, ki je pokrivala kakšnih 25 km gozda. Kljub senci sem nekako nadoknadil z 1,7 m/s dobrih
400 m, tako da sem zopet dosegel dobro razvite oblake, kjer pa v gneči dviganja niso bila optimalno izkoriščana.
Iskanje svoje linije zaradi sorazmerno kratkih stranic ni bilo smiselno, tako da je bilo potrebno v veliki »jati« nadaljevati do cilja.
Moj dosežek (7) je bil na koncu povprečen, upam le, da v preostalih dveh dneh sestavim še en dober let.

Slika
Slika

Lp Boštjan

...

Kongres OSTIV

Že 32. kongres OSTIV (Organisation Scientifique et Technique du Vol a volie) potrjuje, da je ob svetovnih prvenstvih vselej prisotna tudi znanost in skrb za
razvoj. Tokrat je potekal od 30. julija do 6. Avgusta v Lesznem, vzporedno s svetovnim prvenstvom. Nekaj let so bili na teh kongresih prisotni tudi slovenski
jadralci, denimo, Boštjan Oblak, Andrej Fijavž in morda še kdo. O njihovi prisotnosti v javnosti, žal, ni bilo veliko znanega. Ob postavljanju spletne strani
OPENSOARING je bila tudi zamisel, da bi OS postalo društvo, ki bi spodbujalo tudi to plat informiranja. A smo, žal, ostali le pri željah. V Sloveniji bi, denimo,
udeležba na kongresu zagotovo zanimala inž. Marjana Mediča, pa dr. Jureta Tratnika, Igorja Tratnika ml. in mag. Igorja Tratnika st. in najbrž še koga. Vendar
pa so slovenski letalski ustvarjalci starega kova že izpuhteli, mlajši pa ne najdejo oprijemljive točke, s katero bi osmislili svojo željo in znanje.
Prepričan sem, da je s Sloveniji še zmeraj nekaj ljudi, poleg teh, ki sem jih naštel, ki bi najbrž želeli sodelovati.

Že bežen pregled sporeda kongresa kaže, kako širok je razpon vsebin, predvsem pa daje slutiti, v kakšni smeri se razvija jadralno letenje – od odgovorov
na povsem praktična vprašanja, denimo, kako delujejo spodbujevalci vrtinčenja zraka (turbolatorji, Boermans, TU Delft) pa do povsem domišljijske teme
o možnostih letenja v Titanovi atmosferi. Morda bi bilo zanimivo, da bi kdo od jadralcev, ki sledi razvoju, kaj več napisal o dogajanju na OSTIV-u in nam
pojasnil, s kakšnimi razvojnimi vprašanji se ukvarja letalska znanost. Najbrž pa je odveč iluzija, da prinaša kongres same novosti in da daje odgovore na
vsa vprašanja. Bolj verjetno je, da je kongres OSTIV priložnost za druženje ljudi, ki o jadralnem letenju razmišljajo načrtno in so s srcem pri jadralnih
letalih. Tudi zato bi lahko, vsaj v prihodnje, pričakoval na kongresu Aleša Sušnika, ekipo Žnidaršič &Co, Andreja Kolarja itd.

Priznanje KLEMPERER: za življenjsko jo je delo prejel Nemec prof.dr.inž. Fred Thomas, ki je postavil temelje za načrtovanje jadralnih letal. Ukvarjal se je z
aerodinamiko majhnih hitrosti, njegova knjiga Temelji načrtovanja jadralnih letal (Fundamentals of sailplane Design) pa je de dolgo nepogrešljiv pripomoček
vsem, ki se ukvarjajo s to problematiko.

Nagrada OSTIV: Walter Binder, za razvoj pomožnih uvlačljivih dvotaktnih motorjev, ki so jih uporabljali za letala ASW 15, ASW 22, DG 400 in janus.

Diploma OSTIV: John J. Bird in Jack W.Langelaan, za predstavitev raziskav termičnih dviganj, ki sta jih predstavila na minulem SP v Uvaldeju (ZDA) 2012.
Že več kot Slika let z vami ali brez vas! Zato pa lebdim na Slika in tuhtam!
LimaZulu
Prispevkov: 20
Pridružen: So Nov 28, 2009 6:05 pm

Re: 33. FAI WGC Leszno 2014

Odgovor Napisal/-a LimaZulu »

Milan, dodal bi dva popravka:
-mislim da je se je Oblak nekajkrat udeležil sestanka IGC (International Gliding Commision) in ne OSTIV. IGC komisija je nekaj podobnega kot naša JK-Jadralna Komisija, le da je na višjem nivoju.
-z Alešem Sušnikom si verjetno imel v mislih Romana Sušnika! :)

Prejšnji OSTIV kongres, se je odvijal Oktobra 2013 v francoskem Toulousu. Na povabilo predsednika tehnične sekcije Helmuta Fendta (med drugim tudi šef certifikacijskega oddelka pri nemški LBA) sem se uspel udeležiti zadnjega dne kongresa. Udeležencem sem predstavil FES pogon in predlagal posodobitev CS22 standardov za gradnjo jadralnih letal, z novimi poglavji glede elekro pogonov. Na kongresu so bili prisotni namreč tudi predstavniki proizvajalcev jadralnih letal, EASE in LBA. Sedaj ima sicer za CS22 skrbi EASA, vendar ima OSTIV še vedno precejšen vpliv. Do nedavnega je namreč za posodobitve skrbel OSTIV, ki je bil tudi avtor prvih standardov, ki so se imanovali OSTIVAS. Iz njih se je razvil JAR22 in sedanji CS22 (http://ostiv.org/sections/ostivas.html). Večina je bila mnenja da je še prekmalu za uvedbo standardov, in so podprli uporabo posebnih pogojev (tako imenovani Special Conditions), kar je opogumilo EASO, da so nato letošnjo pomlad končno izdali posebne pogoje za certifikacijo jadralnih letal z elektro pogoni.

LP

Luka
Uporabniški avatar
Milan Korbar
Prispevkov: 146
Pridružen: So Avg 21, 2010 10:00 pm

OSTIV - dodatek: 33. FAI WGC Leszno 2014

Odgovor Napisal/-a Milan Korbar »

Luka, hvala za popravek in tvoj prispevek. Besedilo je pripravil Niko, tako, da ne vem koga je imel v mislih.
Jaz poznam Romana Sušnika, ki je tebi prišel na misel in Aleša Šusterja, ki sem se ga spomnil. Ker pa tole
urejam ponavadi po napornem dnevu, ni časa za preverjanje.

Kasneje sem od Nikota dobil popravljeno besedilo, vendar sem ga šele zdajle odprl (zjutraj ni bilo časa, ponoči pa kot večina spodobnih Slovencev spim),
z dodatkom od Andreja Kolarja:
»Tam (kongres OSTIV) poskušajo podeljevati priznanja za volontersko znanstveno-raziskovalno delo, ki ga je res kar precej, predvsem pa lahko vsak sam
predstavi o čem je razmišljal. Edino tega se mora zavedati, da če bo prišlo do predstavitve projekta, bo moral to zagovarjati pred množico uglednih
profesorjev, ki niso prišli samo ploskat, temveč tudi kritično razmišljat. Ampak niso težaki, med njimi se najde tudi takšen z dolgimi lasmi, ki na koncu
predavanja vzame v roke kitaro in se na koncu izkaže, da je to dr. Maughmer, profesor aerodinamike v Ameriki, po katerem se imenujejo wingletsi vseh
Schempp-Hirthovih letal :)

Upam, da sem s tem popravil "vtis", želje so pa kot vedno le najboljše, saj drugače sploh ne moremo.
Zadnjič spremenil Milan Korbar, dne Pe Avg 08, 2014 11:14 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Že več kot Slika let z vami ali brez vas! Zato pa lebdim na Slika in tuhtam!
Uporabniški avatar
Milan Korbar
Prispevkov: 146
Pridružen: So Avg 21, 2010 10:00 pm

9. dan: 33. FAI WGC Leszno 2014

Odgovor Napisal/-a Milan Korbar »

Slika

Uspešen 9. Dan – 7. in 21. mesto
(OPENSOARING, 8. avgusta 2014, besedilo in fotografije Boštjan Pristavec)

Slabih 400 km v odprtem in 350 km v 18-metrskem razredu je bila današnja naloga.
Zjutraj, pred "briefingom", nas je pričakalo še nekaj kapelj dežja. Ko smo dobili dnevne naloge, je bilo nekaj dileme tudi na sestanku vodij, tako da so celo
organizatorji podvomili v prvotne naloge. Na sestanku s piloti je bilo rečeno da bo, v kolikor se vreme ne bo razvijalo v skladu s prvotno napovedjo, prišlo do
novih krajših nalog. Okoli 11. Ure, uro pred vzletom, se je naposled le zvedrilo. Ura začetka vzletanja in naloge so ostale nespremenjene.

Z Erazmom sva menila, da bo potrebno čez štartno linijo okoli 14. ure, da bi imela ob morebitnih težavah z vremenom še dovolj časa, da zaokroživa nalogo.

In kako se je razvijalo vreme? Na 45 minut so se baze oblakov dvignile za približno 100 m, kar je botrovalo taktiziranju in čakanju na višjo bazo oblakov in
posledično močnejša dviganja. Med čakajočimi na boljše štartne razmere sva bila tudi midva. Sam sem celo uspel štartati zadnji, kar je bila posrečena poteza.
Celotno nalogo sem letel pretežno v skupini z JS-ji in quintusom, kar je nekajkrat kazalo razliko med 28-metrskimi in 21-meterskimi letali. V dviganjih sem
nadoknadil višino, ki sem jo izgubil, če smo naravnost leteli hitreje kot 195 km/h, v odsekih, ko smo bili nekoliko počasnejši, pa je veliko letalo najmanj enako ....

Vreme naposled le ni bilo tako dobro, da bi bili hitrejši kot dobrih 120 km/h, kar je bilo pisano na kožo mojemu tipu letala. Vse se je na koncu izteklo solidno,
tako da sem z letom povsem zadovoljen.

Erazem je po krizi pred prvo točko, ko je bil nizek (350 m), ujel dober interval, tako da je preostale stranice letel odlično in bil celo hitrejši od dnevnega
zmagovalca. Res škoda, da se mu ni izšlo po željah tudi na prvi stranici. Jutri je pred nami še zadnji dan in nova priložnost ...
V prilogi še slika, ki sliši "kakršno letenje, takšno pečenje" - ni bilo slabo ...

Slika

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Že več kot Slika let z vami ali brez vas! Zato pa lebdim na Slika in tuhtam!
Uporabniški avatar
Milan Korbar
Prispevkov: 146
Pridružen: So Avg 21, 2010 10:00 pm

10. dan: 33. FAI WGC Leszno 2014

Odgovor Napisal/-a Milan Korbar »

Slika


Slovenska jadralca na 13. in 22. mestu
(OPENSOARING, 9. avgusta 2014, besedilo Niko Slana)

Končna bera obeh slovenskih jadralcev je solidna, predvsem pa sta Boštjan in Erazem v zadnjih nekaj disciplinah pokazala, da so njune sposobnosti višje,
kot sta dejansko uvrščena. Boštjan je zadnji dan stopil na tretjo stopničko zmagovalnega odra – njegovo najvišjo na tem SP, skupno pa je pristal na 13.
mestu. Erazem je v zadnjih disciplinah, po prvi obratni točki letel vrhunsko, vendar s tem ni mogel nadomestiti izgube pri štartnem pospešku. Vendarle
pa je bil zadnji dan 16. in skupno na 22. mestu. Zdi se, da sta oba slovenska tekmovalca ohranila željo po nadaljnjih nastopih na najvišjih tekmovanjih.

Slika
»Zadnji dan so organizatorji mencali z nalogo, tako da so jo na koncu od 400 km sklestili na 260. Znova smo se kar precej trudili, zase pa lahko rečem, da
sem zadovoljen, čeprav sem imel za skupno uvrstitev nekoliko višje cilje. Želel sem se uvrstiti vsaj do 10. Mesta, ampak šport je šport in treba se je
sprijazniti z dejstvom, da sem ciljal previsoko. Kljub vsemu sem s svojim nastopom zadovoljen in ni mi žal, da sem se udeležil svetovnega prvenstva,«
je na koncu povedal Boštjan Pristavec.

Slika
Erazem Polutnik je prav tako dobil veliko spodbud za prihodnja velika tekmovanja. »Nimam bistvenih pripomb na tekmovanje, tudi z Boštjanom sva se
ujela kot ekipa. A moram reči, da si za prihodnje svetovno prvenstvo želim, da bi tudi slovenski jadralci imeli popolne ekipe, po dva tekmovalca v vsakem
razredu, seveda bi morala biti poleg tudi prava spremljevalna ekipa. Tako bi bilo letenje veliko bolj sproščeno. S svojim letalom sem zadovoljen, še enkrat
pa se je pokazalo, da ne odločajo letala pač pa piloti. Vsa letala iz našega razreda so enakovredna, za nobeno ne bi mogel reči, da je izstopalo. Za temeljitejši
razmislek o svojem nastopu pa si bom moral vzeti čas.«

....................................


Ne Aleš temveč Roman Sušnik
(OPENSOARING, 9. avgusta 2014, besedilo in fotografije Niko Slana)

Slika
Roman Sušnik

Najprej sem Romanu Sušniku dolžan opravičilo, čez noč sem ga preimenoval v Aleša. Nedopustna površnost, saj celo znameniti Walter Binder ve, kdo je
Roman, kje stanuje in s čem se ukvarja. Seveda, z elektromotorji, kot pomožni pogon v jadralnih letalih in je tudi v njegovem EB 29 DE. Romana poznajo
še mnogi drugi, saj ima že lep čas precej kupcev za različne svoje izdelke, denimo, za SPRC (Singl Pearson Rigging Car), pripomoček, ki omogoča jadralcu,
da si sam sestavi svoje letalo, precej lastnikov motoriziranih jadralnih letal si je že omislilo njegov pogonski vijak, ki je na konceh rahlo ukrivljen in je
zato nekoliko tišji in tudi učinkovitejši. Pove, da je imel glavno besedo pri njem nekdanji pilot in izvrsten jadralec in akrobat Janez Pintar iz Lesc. Sam je
iz alu pločevine naredil transportni voz za čebelico. Da ne govorimo o elektromotorju, ki je sploh njegov najbolj iskan izdelek. Doslej jih je prodal že tristo.

Slika
Ekipa – (z leve) Franci Popit, Matevž Stanovnik, Roman Sušnik in zmajar Miro Treven

Roman je velik ljubitelj jadralnega letenja, a je preveč zaposlen, da bi se povsem posvetil jadranju. »Najraje grem na naše kamniško vzletišče proti večeru
in odletim kakšno uro in pol, da si prezračim misli,« pravi inovator, ki za svoje delo zatrjuje, da ni nikoli končano, saj je vse možno izboljšati. Prav zdaj se
intenzivno ukvarja s predelavo svojega audija na električni pogon, imenoval pa ga je audi TT in bo lahko z enim polnjenjem prevozil približno 300 km.
»Zanimivost mojega E-avtomobila je poseben prenosnik, ki omogoča, da z avtomobilsko baterijo, ki smo jo napolnili ponoči, ko je tok cenejši, izrabimo za
porabnike v hiši prek dneva. Seveda, če naslednji dan avtomobila ne rabimo,« razlaga Kamničan. A se je od avtomobila hitro vrnil k letalstvu. »Že dolgo me
preganja misel, da bi vzletel kar s svojega dvorišča, z antigravitacijo,« a z nasmehom pove, da tega sam, žal, ne bo doživel,« zato pa je preskočil k svojim
akumulatorjem s pogledom na prihodnost. »Akumulatorji so samo začasna rešitev v letalstvu, tako rekoč prehodna možnost pogona. Energijo bomo v prihodnosti
pridobivali iz vode oziroma iz vodika. Za svoje izdelke imam kupce iz vsega sveta, razgledane ljudi, ki vedo, v kateri smeri tečejo raziskave.« So tudi to
samo sanje inovatorja iz Kamnika?

Romana Sušnika lahko srečate na vzletišču v Kamniku, denimo, ko s Francijem Popitom ali Matevžem Stanovnikom sestavljata svoji čebelici, on z
elektromotorjem svoje izdelave, Franci (ali Matevž) pa z bencinskim. Na kamniškem vzletišču ob industrijski coni se očitno zbirajo zanimivi modeli. Franci
je zaposlen pri Pipistrelu in ima veliko zaslug pri načrtovanju dvosedežnega jadralnega letala taurus.

Slika
Franci Popit v čebelici

Roman, Franci in Matevž si prizadevajo, da bi iz vzletišča, na robu mednarodnega brniškega letališča, nastalo pravo majhno športno letališče s 700 m dolgo
stezo. »Pri projektu vzletišča nam je veliko pomagal Boštjan Pristavec, saj kot letalski kontrolor in izvrstni jadralec dobro ve, kaj je mogoče in kaj ni.
Veseli smo, da smo tudi z njegovo pomočjo prepričali letalsko kontrolo, da s svojo dejavnostjo ne motimo rednega letalskega prometa. Zavedamo se,
kako občutljivo je to področje športnega delovanja in trudimo se, da se povsem držimo dogovorjenega,« razlaga Matevž, ki je eden od stebrov AK Kamnik,
v katerem je doslej vpisanih že 25 članov. »Vem, da samo stari člani ne bomo veliko pripomogli k rasti kluba. Zato so se nam v zadnjih dveh letih pridružili
že trije mladeniči, ki so se za jadralce izšolali v Lescah. To so Žiga Stražar, Lovro Grčar in Tim Božič. Zelo smo jih veseli, predvsem pa bomo vsako leto
skušali pridobiti kakšnega novega mladega jadralca. Tudi zato bo naslednji velik projekt nakup dvosedežnega jadralnega letala.«

Slika
Vzlet Romanove čebelice

Boštjana Pristavca, ki je prav na dan, ko smo se pogovarjali z letalci iz Kamnika, uspešno
končal nastop na svetovnem jadralskem prvenstvu, je Roman omenil nekajkrat. »Njemu se moram zahvaliti, da me je povezal z Binderjem in da sem ga
prepričal, kako učinkovit je moj električni motor. Najprej je prišel samo pogledat, kaj izdelujem, naslednjič pa je že pripeljal svojega EB 29, da smo vanj
vgradili naš motor.«

Slika
Dejavnost na kamniškem vzletišču
Že več kot Slika let z vami ali brez vas! Zato pa lebdim na Slika in tuhtam!
Dru
Prispevkov: 37
Pridružen: Sr Nov 25, 2009 7:38 am

Re: 33. FAI WGC Leszno 2014

Odgovor Napisal/-a Dru »

Čestitke obema tekmovalcema za dosežene rezultate na svetovnem prvenstvu.
Še posebej za zadnji dan, ko sta ekipno dosegla drugo mesto in skupno peto mesto.
Marjan Dolničar - Dru
Pavel Magister
Prispevkov: 226
Pridružen: To Nov 10, 2009 8:09 pm

Re: 33. FAI WGC Leszno 2014

Odgovor Napisal/-a Pavel Magister »

Pravkar je odbila ura osem zvečer, dne 10.avgusta 2014 in v podzavesti me moj flarm opozarja, da je ob navdušenemu dnevnemu spremljanju
poročanj iz Lesznega ena uboga (sicer iskrena) Drujeva čestitka uspešnima udečležencima svetovnega prvenstva vendarle premalo za zadnjo piko
na j, beseda jadranje se vendar ne začne z i, temveč z j, j kot jadranje.
Nočem pametovati, da je moj dodatek kaj uspešnejši od Drujevega, vseeno pa vam želim sporočiti o nadaljevanju "dvogovora" med menoj in
Varuhom pravic gledalcev in poslušalcev RTVS .
V zadnjemu mojemu pisanju ste prebrali , da se bo potrudil srečati z menoj v tednu, ki je minil. Čakal sem njegov klic ali e-pošto, vendar ni bilo
niti prvega, niti drugega.
Zaradi tega sem danes, na dan ko so bili že znani uradni izidi prvenstva v Lesznu, na ustrezne naslove javnega zavoda RTVS poslal naslednje pismo :

od ; Pavel Magister ; datum : 10.avgust 2014 13:51 ; za : tv.Sport@rtvslo.si ; dnevnik@rtvslo.si ; MMC-uredniki@rtvslo.si ; varuh@rtvslo.si
zadeva : svetovno prvenstvo

Današnji dan je zadnji (uradni) dan letošnjega svetovnega prvenstva za 15m razred, za 18 m in za odprti razred v jadralnem letenju. Tekmovalni del prvenstva je bil končan že z izidi včerajšnjega zadnjega tekmovalnega dne.
Jadralca, ki sta v Lesznu na Poljskem zastopala barve zastave države Slovenije sta dosegla :
pregled dosežkov v posameznih tekmovalnih dneh : http://www.wgc2014.hb.pl/wyniki/

-- http://www.wgc2014.hb.pl/wyniki/Open/489_Open_tot.htm
Boštjan Pristavec , odprti razred , v zadnjem 10-tem tekmovalnem dnevu je dosegel tretje in v skupni uvrstitvi s 6765 točkami ugledno 13. mesto prvenstva. Razlika do zmagovalca s 7505 točkami znaša 740 točk ali izraženo v odstotkih : B. Pristavec je zbral 90,14 % točk zmagovalca.
V tem razredu je tekmovalo 35 jadralcev in naokroglo, Pristavčevo 13-to mesto lahko uvrstitimo v prvo tretjino vseh v tem razredu tekmujočih.
Pristavec je član Aerokluba Alpski letalski center Lesce in tehnolog Kontrole zračnega prometa RS

-- http://www.wgc2014.hb.pl/wyniki/18m/489_18m_tot.htm
Erazem Polutnik, 18-metrski razred, v skupni uvrstitvi s 6533 točkami je zasedel 22. mesto, kar ga med 46-timi tekmovalci uvršča v uspešno prvo
polovico tekmovalcev tega razreda. Razlika do zmagovalca s 7246 točkami je 713 točk ali izraženo v odstotkih : E. Polutnik je zbral 90.16% točk zmagovalca, kar je pravtako velik uspeh. K doseženemu 22. mestu pa lahko pripomnimo, da je v tej kategoriji očitno tekmovalo večje število enakovrednih tekmovalcev iz vsega sveta.
Polutnik je član Aerokluba Celje in vodilni delavec podjetja ki izdeluje navigacijske instrumente za jadralna letala ; uporabljajo jih vrhunski jadralni
letalci po vsemu svetu .

Zasebno spletišče http://www.opensoaring.com/ je v forumski temi Tekmovanja svoje bralce dnevno pisno ter slikovno obveščalo na straneh
33. FAI WGC Leszno 2014 : viewforum.php?f=5 in če odpremo to
povezavo dobimo na treh "(pod)straneh viewtopic.php?f=5&t=334 poleg dnevnih tekmovalnih, meteoroloških
in splošnih utrinkov še obilico slikovnega gradiva za boljšo / pravo predstavo pomembnosti in veličastnosti tega športnega-tekmovalnega dogajanja.

Opomba : Teh podatkov in mnenj ne iščite na uradnih spletnih straneh krovne organizacije letalskega športa, Letalske zveze Slovenije, zato, ker jih
tam ne boste našli. Zato jim vam jih pošiljam jaz, državljan RS in pri svojih letih še vedno z dušo zavezan letalstvu.

Predlagam, da po tem izvlečku in s podatki na posredovanih povezavah po svoje izoblikujete sporočilo, ki naj bi bilo tako v športnem delu
TV Dnevnika, kot na MMC, posredovano še slovenski širši javnosti.

Pavel Magister , 10.8.2014 ob 13:43

Odpiral sem stran MMC rtvslo.si in čakal na konec športnih poročil v TV Dnevniku, vendar so tako pri MMC, kot tudi v Informativnemu programu še v
naprej odločeni kršiti Zakon o RTVS (ZRTVS-1).

Pri svoji zasebni pritožbi Varuhu bom vztrajal še nadalje in če je kdo prepričan, da objavljanje slovenskih jadralskih dosežkov ni potrebno, naj to na
temu spletišču argumentirano sporoči.
Uporabniški avatar
Milan Korbar
Prispevkov: 146
Pridružen: So Avg 21, 2010 10:00 pm

Zakluček: 33. FAI WGC Leszno 2014

Odgovor Napisal/-a Milan Korbar »

Slika

Namesto zaključka
(OPENSOARING, 8. avgusta 2014, besedilo in fotografije Milan Korbar)

Komaj sem prišel domov in tako nisem uspel napisati nekega pametnega zaključka poročanj s 33. svetovnega prvenstva v Lesznem, ki se je danes končalo,
me je pa Pavel prehitel. Vsekakor gre čestitati obema tekmovalcema, Erazmu v 18-meterskem in Boštjanu v odprtem razredu za odlična rezultata. Še posebej
ob, skoraj bi lahko rekel, izjemnem ekipnem rezultatu. Pogled na lestvico prvih deset ekip pove veliko:
1. Velika Britanija 869 točk
2. Nemčija 852 točk
3. Francija 850 točk
4. Poljska 839 točk
5. Slovenija 824 točk
5. Avstrija 824 točk
7. Nizozemska 820 točk
7. Japonska 820 točk
9. Južna Afrika 809 točk
10. Danska 805 točk
Imenitna družba, ni kaj in zdi se, da je kar škoda, ker je tekmovanja že konec.

Pa še nekaj slik iz tistih dni, ko sva bila na obisku v Lesznem.
Odhod na nalogo
Slika
Slika
Slika
Slika

V pričakovanju svojih tekmovalcev po končani nalogi
Slika Slika

In na koncu tekmovalci "pridirkajo" domov
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

Boštjan in Erazem, hvala za prispevke s "terena" in seveda odlično tekmovanje, Niko za povezovanje in navezovanje vsebine na vsakdanje jadralske teme in izzive in upam,
da se bo potrudil tudi na državnem prvenstvu s pripravo vsebine.
Že več kot Slika let z vami ali brez vas! Zato pa lebdim na Slika in tuhtam!
Odgovori