33. FAI WGC Leszno 2014

koledarji, rezultati, kje vse smo bili, kje vse nismo bili (pa bi morali) ...
Uporabniški avatar
Milan Korbar
Prispevkov: 146
Pridružen: So Avg 21, 2010 10:00 pm

33. FAI WGC Leszno 2014

Odgovor Napisal/-a Milan Korbar »

Ker je Niko naredil uvorni zapis na osnovni strani, tukaj odpiram novo temo za vtise in komentarje v zvezi z
Slika
Upam, da bo kdo od tekmovalcev ali spremljevalcev kaj lepega napisal, sam imam pa namen nekaj dni v naslednjem tednu posvetiti obisku tekmovanja
in naših tekmovalcev. Upam, da jim ne bom v napoto.
Kolikor vidim na današnjih novicah, danes dežuje, tako, da tekmovalci niso trenirali. Vreme na Poljskem lahko spremljamo tudi na Leszno Weather Forecast.
Zelo mogoče pa je tudi, da bo na Flightradar24 možno spremljati tekmovalce, ki so opremljeni s FLARM-om. Kar bo, če se uresniči, verjetno prvič, da bo moč
tekmovanje spremljati tudi na karti v realnem času brez dodatne opreme samo za izbrance.

Tekmovanje je mogoče spremljati v živo tudi tukaj, seveda tiste s transponderjem.

Veliko uspehov našima tekmovalcema.
Zadnjič spremenil Milan Korbar, dne Ne Jul 27, 2014 7:28 am, skupaj popravljeno 2 krat.
Že več kot Slika let z vami ali brez vas! Zato pa lebdim na Slika in tuhtam!
Uporabniški avatar
Milan Korbar
Prispevkov: 146
Pridružen: So Avg 21, 2010 10:00 pm

Trening 26. 7.: 33. FAI WGC Leszno 2014

Odgovor Napisal/-a Milan Korbar »

Današnji trening za 18-metrski razred
Slika
Že več kot Slika let z vami ali brez vas! Zato pa lebdim na Slika in tuhtam!
Uporabniški avatar
Milan Korbar
Prispevkov: 146
Pridružen: So Avg 21, 2010 10:00 pm

33. FAI WGC Leszno 2014-Dnevnik BP 1. dan

Odgovor Napisal/-a Milan Korbar »

SlikaSlikaSlika
33. svetovno prvenstvo je odprto

LESZNO, 26.7.2014 – Svetovno prvenstvo v jadralnem letenju so tudi uradno odprli, menda že peto na tem letališču, ki bi lahko o zgodovini tega športa povedalo veliko.
Tudi o nekdanjih jugoslovanskih tekmovalcih in jadralnih letalih z oznako YU, denimo, o znamenitem kovinskem jadralnem letalu Meteor in seveda visokih uvrstitvah
tekmovalcev iz naše nekdanje skupne države. Vendar pa se je od takrat veliko spremenilo, meteorja se še komaj kdo spomni, kaj šele takratnih jadralcev. Poljaki, eden
izmed najbolj letalskih narodov, so tokrat obrnili list, na katerem piše, da se je začelo že 33. prvenstvo najboljših jadralnih pilotov sveta.

Če v prvem delu svetovnega prvenstva, ki se je odvijal v Räyskäly na Finskem, nismo imeli svojega tekmovalca, čeprav bi ga morali imeti, saj imamo v Sloveniji nekaj
izvrstnih jadralnih pilotov prav v tem razredu (Žorž, Stariha, Šibanec itd), pa smo najbrž lahko veseli, da smo prisotni vsaj v drugem delu SP. Žorž bi si nastop na Finskem
vsekakor zaslužil, prepričan sem, da bi se izkazal s solidno uvrstitvijo, a tudi letošnja sezona mu ni bila naklonjena, saj je imel s svojim letalom klubskega razreda doslej
velike stroške. Sponzorjev v Sloveniji, žal, skorajda ne poznamo, tako da je manjši čudež tudi naša udeležba. Pač, vse je v skladu z organiziranostjo jadralnega letenja v
Sloveniji. Morda bi bilo dobro, ko bi se skušal na SP, vsaj v klubskem razredu, prebiti kakšen jadralec mlajšega rodu, če že ne zaradi vrhunskih dosežkov, pa vsaj zato,
ker vemo, da gre mladost včasih z glavo skozi zid …

V 15- in 18-metrskem ter v odprtem razredu tokrat tekmuje kar 130 pilotov iz tridesetih držav, glede na listo pilotov že lahko rečem, da gre za eno najmočnejših tekmovanj
doslej. Ja, veliko je asov, ki so se že doslej izkazali na velikih tekmovanjih ali pa so iz anonimnosti stopili v svojimi dosežki šele nedavno. Slovenski jadralci smo zastopani
v 18-metrskem in odprtem razredu. Erazem Polutnik se bo meril s svojim JS1 relevation v 18-metrskem razredu, sam pa bom skušal leteti z ramo ob rami z EB28 edition v
odprtem razredu. Seveda pa Slovenci nastopamo tudi drugače, s tehnologijo – in tudi to med piloti veliko pomeni.
V preteklih dnevih je bilo na prizorišču slabo vreme, tako da ni bilo veliko možnosti za trening v nedeljo pa je prvi tekmovalni dan.
Pripenjam nekaj slik in vsem ljubiteljem jadralnega letenja pošiljam lepe pozdrave.

Boštjan Pristavec
Slika
Slika Slika
Že več kot Slika let z vami ali brez vas! Zato pa lebdim na Slika in tuhtam!
Uporabniški avatar
Milan Korbar
Prispevkov: 146
Pridružen: So Avg 21, 2010 10:00 pm

1. dan: 33. FAI WGC Leszno 2014

Odgovor Napisal/-a Milan Korbar »

Zmagovalci današnjega dne:
Slika
Slika
Slika
Pod prvima slikama sta povezavi na rezultate in novice na uradni strani. Tretja slika je pa tudi od tam, predvsem zaradi lepšega.
Že več kot Slika let z vami ali brez vas! Zato pa lebdim na Slika in tuhtam!
Uporabniški avatar
Milan Korbar
Prispevkov: 146
Pridružen: So Avg 21, 2010 10:00 pm

2. dan: 33. FAI WGC Leszno 2014

Odgovor Napisal/-a Milan Korbar »

Slika
Opensoaring in Letalogled osebno sta včerajšnji dan preživela na popotovanju iz Kranja in Ljubljane skozi množico neviht
in gradbišč na cestah Slovenije, Avstrije, Češke in Poljske do Leszna. Danes gresta v akcijo. Več v naslednjem poročilu.
Že več kot Slika let z vami ali brez vas! Zato pa lebdim na Slika in tuhtam!
Uporabniški avatar
Milan Korbar
Prispevkov: 146
Pridružen: So Avg 21, 2010 10:00 pm

2. dan: 33. FAI WGC Leszno 2014

Odgovor Napisal/-a Milan Korbar »

Ruleta v Lesznu 2014
(OPENSOARING, 29. Julija, 2014, besedilo in foto: Niko Slana)

Koga ni razveselila več kot solidna nedeljska uvrstitev Boštjana in Erazma v prvem tekmovalnem dnevu? Naju z Milanom zagotovo, v ponedeljek zjutraj
sva odrinila z avtom v Leszno na Poljskem, po radiu sva zvedela, da je natančno pred sto leti Avstro-ogrska napovedala vojno Srbiji in tako sprožila domine,
ki so pokopale pol milijona vojakov in civilistov. Tudi v krajih, kamor sva se namenila. Ja, če se bom spomnil, bom prižgal svečo za dedka, ki je pustil
kosti nekje v Galiciji.

Ampak vojna se je nadaljevala. Na poti so naju spremljale nevihte, ena za drugo. Na približno dve uri suhe ceste se je na naju vsula nova ploha, kot da
se želi ves Baltik premestiti na celino. Prepozno sva prispela v Leszno, da bi poiskala oba pilota, zato pa sva ju že zjutraj našla ob kakavu. Seveda je bilo
prvo vprašanje, kako se je končal drugi tekmovalni dan. Erazem je bil kratek: »Preprosto nisem tvegal letenja skozi nevihto, preletel sem približno 40 km
premalo in zaostal za konkurenti, čeprav to ni nič tragičnega, saj je razlika med najboljšimi zelo majhna. To, da si nisem upal tvegati je zagotovo pozitivno
znamenje, ki potrjuje mojo željo po življenju.«

Če se ne bi z Milanom vozila po nevihti do Lesznega, tako da se niti avtomobila pred nami ni videlo, ne bi razumela o čem je pripovedoval Erazem. Še bolj
zanimivo je bilo nadaljevanje, ki ga je povzel Boštjan: «Bojim se, da sem včeraj porabil vse svoje džokerje. Poslej bom moral leteti veliko bolj previdno,«
je dejal in nadaljeval s koncem svojega leta. »Tik pred ciljno črto je bilo nad letališčem jedro nevihte. Padalo je kot iz škafa. Še dobro, da sem zjutraj za
trening tekel okoli letališča in sem si tako zapomnil nekaj značilnih točk, ki so me rešile. Tla pod letalom sem samo slutil in ko se je letalo ustavilo, sem
bil vesel, da sem preživel divji ples.« Pristanek je spremljala žena Tanja, ki je tudi jadralka in še sama osvetlila dogajanje: »Nekaj pilotov je pristalo na
pamet. Prepričana sem, da niso ničesar videli pod krili ali pod seboj. Velika sreča je bila, da se nikomur ni nič zgodilo.«

V jadranju med nevihtami se je Boštjan v nekem trenutku »zalepil« za rep prekaljenemu Poljaku Januszu Centki, zdelo se mu je, da bo našel rešitev, a si je,
žal, izbral daljšo pot okoli nevihtnega oblaka. Njegovi sonarodnjaki so jo udarili kar v črno in na drugi strani kmalu našli dviganje. Tako sem po nepotrebnem
prepotoval vsaj 50 km.« Erazem se je pred startom tretjega tekmovalnega dne zapletel v pogovor z enim od francoskih jadralcev. Seveda sta se pogovarjala
o drugem tekmovalnem dnevu. Francoski kolega je potrdil, da je bila disciplina tvegana, predvsem je menil, da so imeli Poljaki prednost domačega terena.
Očitno so nekoliko navajeni tudi na takšno mejno vreme. A vse to spada k jadralnemu letenju. Spomnil sem se SP leta 1972 v Vršcu, ko so jadralci, v podobnih
vremenskih razmerah, še lahko leteli v oblakih. Trije so izgubili življenje. Prav takrat je FAI za vedno prepovedala jadranje v oblakih, kaj šele v nevihtnih.

Četrto svetovno prvenstvo v jadralnem letenju v Lesznu (1958, 1968, 2003, 2014) je kar na pravem mestu, saj v jugovzhodni Evropi vreme ni kaj prida. Sicer
pa je jadralno središče v Lesznem izjemno, po vsem kar spada v jadralnemu letenju. Očitno tu delujejo pametni ljudje, saj doslej še niso postavili asfaltne
steze, niti niso nikomur dovolili, da bi klub in legendarno prizorišče jadralnega športa privatiziral in morda v svoji družbeni neprilagodljivosti s ključavnico
zaklenil hangar, tako kot se je to zgodilo v Slovenjem Gradcu. Kaj neki bi si o tem mislil Kawa, ki je letos o letenju na Koroškem in po Sloveniji na svojem
spletu napisal kar dva slavospeva?

Kako se je začel tretji tekmovalni dan? Baze oblakov so bile na 1000 m, dviganja pa slaba. Vsi vedo, da bo vreme še slabše kot v ponedeljek. »V zraku nas
čaka velika gneča, ker se bomo vsi hkrati zapodili prek linije. Upam, da se bo vse izteklo bolje kot včeraj,« sta menila jadralca. Medtem, ko sta se pripravljala
za vzlete, je eden od tekmovalcev že pristal. Samo eden. Drugi so krožili nizko nad njim.

Makete
Slika
Jutranji posvet s piloti
Slika
Boštjan pred štartom
Slika
Slika
Erazem pred štartom
Slika
Slika
Mladina je z nami
Slika
Slika
Že več kot Slika let z vami ali brez vas! Zato pa lebdim na Slika in tuhtam!
Uporabniški avatar
Milan Korbar
Prispevkov: 146
Pridružen: So Avg 21, 2010 10:00 pm

3. dan: 33. FAI WGC Leszno 2014

Odgovor Napisal/-a Milan Korbar »

Slika
Boštjan je danes prispeval slike z otvoritve v centru mesta Leszno.
Slika
Slika
Slika

Tretji tekmovalni dan v Lesznu 2014
(OPENSOARING, 29. julija, 2014, foto: Milan Korbar, besedilo Niko Slana)

Kako se je začel tretji tekmovalni dan? Baze oblakov so bile na 1000 m, dviganja pa slaba. Morda pol metra. Erazem že v zraku namigne Boštjanu,
da vremenske razmere ne kažejo kaj prida, on pa mu v umirjenem tonu odvrne, da se vreme šele dela. Torej, kakšen je sklep obeh pilotov v zraku?
Erazem s krajšimi krili morda podzavestno spodbuja sotekmovalca, da bi tudi sam pospešil odhod prek ciljne črte, Boštjan pa je z mirno intonacijo
odgovora morda želel pridobiti celjskega kolega, da ne bi hitel, čeprav ima krajša krila in s tem posledično slabše možnosti, če se bo kje na poti
pojavila luknja, torej področje brez oblakov. Ampak, to je samo teorija, kajti, kako neki bi tekmovalci na kaj takega pomislili, če pa so se dan
pred tem otepali s preobilico oblakov, še huje, bilo je tako, kot bi v dobro češko točeno pivo vrgli kovanec petih stotinov in bi pivo vzkipelo kot
mleko, ki ga pozabiš nad plamenom. Vse samo zaradi kovanca, ki mu v Sloveniji pravijo pet centov. Kot da ne bi imeli za enoto stotega delca
svoje besede. Ameri so nam očitno zameglili pamet. Ste morda že kdaj pomislili, zakaj v Sloveniji poteka kampanja za legalizacijo marihuane.
Ne zato, ker je morda nek inštitut spoznal koristnost THC, ampak zato, da bi nam polenili ostrino misli, da bi nehali misliti, da bi se klatili po
svetu samo še kot kup mesa in kosti. Tako zatrjuje gledališka igralka, pesnica in dramaturginja Draga Potočnjak v svoji knjigi Skrito povelje
in priznati moram, da ji verjamem. Tudi zato, ker jo poznam že kot učenko na Osnovni šoli Jožeta Potrča v Ljubljani, ker je pogosto pokazala,
da zna in želi misliti.

Po dobri uri in pol opazovanja oblakov je bilo tudi nam, amaterskim opazovalcem vremenskih pojavov, jasno, da z napovedjo za jadralce ni bilo
vse v redu. Ne samo, da ni bilo nekaj v redu, narobe je bilo prav vse. Nekdo, ki je pilotom pripravljal vremensko napoved, je jasno in v črnih
barvah narisal, da bodo popoldne na nebu nevihtni oblaki in da torej ne bo šale. Fantje imajo navadno ta listek v letalu, prepognjen ob nogi in
si ga pred startom večkrat pogledajo in primerjajo razvoj vremena s tistim na papirjem. Svetovno prvenstvo je v resnici jadralsko druženje
najboljših in več točk bodo danes osvojili nejeverni tomaži, ki so podvomili v meteorologe. Grožnja z nevihtami je za jadralca, vsaj povprečnega,
grožnja za njegovo varnost, ki se globoko zažre tudi v tisti reženj možganov, ki je določen, da včasih dvomi, še posebno, ko je pred instrumentalno
tablo obzorje, ki se ne sklada z napovedjo. Na zemlji je tako razmišljanje preprosto, v zraku, kjer miselni prostor možganov krade ali zamegljuje
množica drugih bolj aktualni podatkov za preživetje - na kateri strani je dviganje, kam piha veter, kam odnaša termična dviganja, kdo kroži v istem
dviganju spodaj in kdo zgoraj in kdo se želi pridružiti v vzgorniku na isti višini, celo z uporabo »komolcev«, kar je smrtno nevarno. Ja, včasih je
treba misel usmeriti bolj v preživetje, kot pa v trenutek, ki bi izboljšal končni dosežek na cilju in to šele čez dve uri. Tako dolgo je traja današnja
naloga.

Zaradi vseh teh pritiskov jadralci pogosto ne zdržijo in se odpravijo na pot še preden dozori pravi trenutek. Ne, nisem prepričan, da se je Boštjanu
in Erazmu danes vse to dogajalo, tega ne bi trdil, sem pa prepričan, da jih je ta napetost izstrelila na pot prej, kot je bilo potrebno. Do tega sklepa
smo prišli na zemlji, a šele po tem, ko sta oba pristala. Za njima so namreč tekmovalci pristajali še dobro uro. Torej se jih je vsaj polovica odločila,
da napovedi meteorologov ne bodo upoštevali, na mizi, kjer so sedeli med posvetom s piloti, so celo pustili svoj list z vremensko napovedjo in se šli
sproščat po svoje.

Dokler ni napočil trenutek, da se piloti odpravijo do svojih letal. Želel sem napraviti nekaj posnetkov pred odhodom, pa sva se z Erazmom zapletla v
kratek pogovor o tem, koliko ljudi bere OPENSOARING. Priznam, vselej me spodbuja, da je treba pisati še naprej in da »zainteresirana strokovna
javnost« bere več, kot bi lahko sklepali po odzivih na FORUMU.
Hvala, Erazem. Seveda sem vesel spodbude, ampak o slovenski jadralski »zainteresirani javnosti«, vštevši z Janezom Peterletom, ki smo ga tudi imeli
na tapeti, si mislim svoje. EJ, to je tekmovalna oznaka Erazmovega letala, je povedal zanimivo zgodbo o meteorologu Miranu Ferlanu, ki je v zlatem
obdobju slovenskega jadralnega letenja, vodil reprezentanco. Med evropskim prvenstvom, ki je bilo v Slovenj Gradcu (ja, to je res, čeprav se danes
zdi skoraj neverjetno), je bil koordinator tekmovanja neki teniški fanatik. Miran je Erazmu, ki je bil takrat predsednik jadralne komisije, predlagal,
da ga povabi med jadralce in mu ponudi funkcijo direktorja reprezentance. Fant se je zasmejal in dejal, da mu ta čast ne pade na pamet, ker je
jadralno letenje šport, ki nikogar ne zanima. To izjavo je Erazem uporabil v iste namene, čeprav sam zase zatrjuje, da je jadralno letenje zanj
najbolj zanimiv šport na svetu. Množice ljudi, ki spremljajo 33. SP v jadralnem letenju v Lesznem, tudi potrjujejo, da zanimanja ne manjka.

In tu bi se morali zaustaviti. Jadralno letenje je tako zanimiv in kompleksen šport (saj dovolite, da uporabim tujko), da je tenis zanj blažev žegenj.
A pustimo tenis teniškim fanatikom, z jadralnim letenjem pa se ukvarjajmo sami, torej vsi, ki nas zanima. Pozabimo, da je predsednik Letalske zveze
Slovenije nekdo, ki ga jadralno letenje ne zanima in da še nikoli ni sedel v jadralnem letalu. A tu bom končal, ker nikoli nisem bil predsednik JK in tudi
ne v nobenem drugem odboru, ki bi skrbel za pospeševanje jadralnega letenja in mi tudi nikoli ni bilo potrebno razmišljati o tem, da bi bilo včasih dobro
koga povabiti na tako tekmovanja, pa čeprav na svoje stroške. Ko je Miran Ferlan odšel na drugo stran, so se za nameček spremenile še družbene
razmere, vendar pa je bistvo jadralnega letenja ostalo isto. Vendar bom to razmišljanje nadaljeval na kakšnem drugem mestu.

Po pristanku je Erazem, znova se je uvrstil v zgornjo polovico tekmovalcev, dejal: »Meteorologi so tako mimo udarili, da se ne da povedat. Vreme je
bilo povsem drugačno od napovedi, a če bi dejal, da je bilo v zraku preprosto, bi lagal.« Pristavec je na vprašanje o svojem letenju skomignil z rameni.
»Ne vem,« je dejal. Torej ni imel občutka, da je letel slabo. Res, 14. mesto je bil izvrsten dosežek. Jutri se bodo meteorologi opravičevali, zakaj so se
spotaknili ob napovedi. »Da bi si oprali svojo vest bodo spodbudili načrtovalca nalog, da postavi tekmovalcem veliko daljšo in zahtevnejšo nalogo in v
veliko slabšem vremenu. Temu pojavu v tekmovalnem letenju pravijo »inercijska meteorologija« - torej bo naloga odsevala vremenske razmere, ki so
vladale dan prej.
Slika

Zaželimo tekmovalcem še naprej uspešno letenje. Mi pa se bomo morda med tem pozabavali v vetrovniku za padalce, ki so ga postavili na letališču.
Če bi imeli kaj takega v Ljubljani, ob vodnem mestu Atlantis v BTC, bi imeli eno leto dovolj obiskovalcev, ki bi želeli občutiti »prosti padec« brez padala.

Boštjanov prihod domov
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Erazem se vrača v dvojcu
Slika
Slika
Pa še enden, ki se je mimo pripeljal
Slika
Slika
Varovanje tabornega prostora za sodelujoče izvaja ..
Slika
... ostanite še naprej z nami, nadaljevanje sledi ...
Že več kot Slika let z vami ali brez vas! Zato pa lebdim na Slika in tuhtam!
bigA
Prispevkov: 8
Pridružen: Če Nov 19, 2009 5:36 pm

Re: 33. FAI WGC Leszno 2014

Odgovor Napisal/-a bigA »

Hvala za super poročilo!

Želim še veliko super rezultatov naslednje dni obema in navijamo!

Aleš
Uporabniški avatar
Milan Korbar
Prispevkov: 146
Pridružen: So Avg 21, 2010 10:00 pm

4. dan: 33. FAI WGC Leszno 2014

Odgovor Napisal/-a Milan Korbar »

Slika
Kaj pa pravi naša CAA?
(OPENSOARING, 30. julija 2014, besedilo Niko Slana, foto: Milan Korbar)

Kaj je relativno pri jadralnem letenju? Denimo to, da je bil Erazem četrti tekmovalni dan približno 100 točk oddaljen od zmagovalca in je pristal na 31. mestu,
Boštjanova oddaljenost od zmagovalca je bila približno enaka, a je pristal na 13. mestu. »Kje je zdaj tu pravica,« je v šali bentil Erazem, ki je bil tako zaposlen,
da ni počakal odgovora. A je kmalu priletel nazaj in je nadaljeval pogovor tam, kjer je nehal.

Kako sta letela, so se na oba pilota vsula vprašanja spremljevalcev na zemlji.
»Ne vem,« je izjavil Boštjan, kar je bilo znamenje, da ni bilo slabo.
»Kar dobro,« je zase dejal Erazem, ki bo najbrž prav kmalu presedlal v odprti razred. Pa ne zaradi današnje uvrstitve. Današnji dan je namreč pokazal, da je
JS1- 21 najboljše jadralno letalo na 33. svetovnem prvenstvu. Erazem leti JS1 z 18-metrskim razponom kril. A na skupni večerji se je Boštjan že postavil v
vrsto pri LXnav, ki bo kmalu imela dve vrhunski letali, da bi si kdaj tudi izposodil katero. Očitno je, da se Pristavčevo sodelovanje z ekipo, ki je lastnica letala
EB28, postopoma končuje. Nič kaj dobra ugotovitev za Boštjana in tudi za slovensko jadralno letenje in množico jadralcev, ki so s preizkušenim jadralnim
pilotom doživeli dolge lete in jadranje, ki ga sicer nikoli ne bi spoznali. Tudi sam spadam mednje.

»Pa bi ti še lahko letel s standardnim letalom,« je Erazem vprašal Boštjana. Brez oklevanja je dobil odgovor: »Saj že načrtujem nastop na kakšnem večjem
tekmovanju, denimo, v Rietiju, a priznam, da bi moral malo potrenirati. In to je najbrž dobra novica za slovenski jadralni šport, da se Boštjan, ob morebitni
izgubi izvrstnega letala, ne bo odpovedal jadralnemu letenju.
In še beseda o »vztrajnostni meteorologiji«. Šele danes je bilo vreme, kot ga je dan prej napovedal dežurni meteorolog. V natančno dveh urah po odletu večine
tekmovalcev prek štartne črte je bilo konec vremena, letališču so se iz vseh strani bližale plohe, nekaj pa so jih jadralci srečali že med potjo, a so se jim lahko
umaknili.

»Na začetku sem letel skupaj z Italijani. Ko smo prišli pred izbiro ali leteti okoli nevihte ali skozi, sem se odločil za krajšo pot in izkazalo se je, da sem se na tem
svetovnem prvenstvu tudi nekaj naučil,« je pripovedoval Boštjan.
Vprašali smo ga, če je letel 15 km/h hitreje, tako kot mu je iz Slovenije, seveda prek Erazma, svetoval Andrej Novak. »Seveda sem skušal upoštevati nasvet kako
se približati najboljšim, ampak samo do višine 700 m. Tam sem se moral znova oprijeti svojega preizkušenega recepta, predvsem zato, da sem ostal v zraku,«
je potrdil.

Kaj je na svoji poti doživel Erazem nismo izvedeli, a očitno mu je ostalo še nekaj adrenalina, saj je po tem, ko je parkiral svoje letalo (glavno delo sta opravili
njegovi hčer), si je pot v kamp zamislil po bližnjici, zlezel je čez ograjo s koničastimi in zašiljenimi železnimi palicami. Res, da je to nalogo opravil previdno,
kar pa je tudi znamenje, da je še dovolj mlad in da lahko od njega še veliko pričakujemo. Že sedaj je imelo njegove inštrumente velika večina pilotov.

Najpomembnejši postranski del tekmovalnega dne je večerja. Tokrat jo je pripravila Tanja Pristavec (tako kot vselej), v sodelovanju s celotno žensko ekipo.
Bila je za 10 točk, in tudi za repete jo je bilo dovolj. Tema tokratnega pogovora ob mizi je bila varnost letenja, ki sem jo sprožil z zamislijo, da bi predstavnike
slovenske JACL (CAA SI) povabili v Leszno, kjer bi upravljavcem letališča izdalo zaporni nalog za obratovanje letališča, ker:
1/ višina dreves v letališkem parku ogroža varnost,
2/ je treba umakniti posevke, prek katerih piloti brez najmanjše slabe vesti klestijo po posevkih (mlada koruza) z vlečnimi vrvmi in bi z njimi tudi koga pokončali,
če bi nastavil svojo betico, vendar so, kot vse kaže, Poljaki kar pametni ljudje, saj po nekaj dneh ni bilo poškodovanih ali celo mrtvih,
3/ je treba z roba letališča umakniti množico kolobarjev sena odetih v plastično folijo, saj je vsaka težja od 500 kg in bi v primeru, če bi vanj zadelo letalo prišlo do
velike materialne škode in hudih poškodb pilota, čeprav je znano, da imajo tudi jadralna letala krmilne naprave, s katerimi se lahko takšnemu srečanju učinkovito
izognejo,
4/ dovolijo tekmovalcem na višini 10 m preleteti cesto ob letališču, kajti možno je, da se kakšnemu vozniku tovornjaka pokvari navigacija in se znajde na izpostavljeni
cesti, še posebno zato, ker so Poljaki ljubitelji jadralnega letenja in bi lahko voznik tovornjaka ob cesti kar parkiral. Zanemarimo lahko dejstvo, da na cesti še nismo
opazili tovornjaka, ki bi v višino segal deset metrov,
5/ je ob taisti cesti je nekaj grmov, ki bi lahko kakšnemu jadralcu prekrižali pot, pa čeprav se samiposebi ne gibljejo in stojijo, dokazano, na miru. (P.S. za primerno
nagrado lahko naštejem še nekaj prekrškov organizatorjev SP in če je treba napišem pismo na tekmovalno komisijo FAI, kajti taka površnost žali naš občutek za
urejenost letališč.)

Bolj zares smo se pogovarjali, kaj je treba narediti za boljše sodelovanje s kontrolo zračnega prometa, za bolj odgovorno letenje jadralcev in seveda za sodelovaje
jadralnih pilotov in kontrolorjev zračnega prometa. Boštjan, ki je po poklicu kontrolor, je marsikaj razložil, predvsem pa smo se dogovorili, da do konca leta
pripravimo na naši spletni strani več prispevkov - za večjo varnost.

Danes pa še nekaj o "vlačugah", ki jih nekateri bolje, drugi pa slabše poznamo.
Najprej Zlin Z-37 Čmelák, pa ne tisti iz Madžarske, ki mu je ime Turbo čmelak, po naše bi mu pa rekli kar čmrl
Slika
Pri nas neznani Jakovlev Jak-12A
Slika
Slika
Tudi ta ni nikdar prišel k nam, Aero L-60 Brigadýr
Slika
Tega vsi poznamo
Slika
PZL-104 Wilga je svoj čas veljala za oh in ah, spoznavali smo jo nekoč v Subotici
Slika
Slika
Slika
Slika
Zlin 526 je po drugih značilnostih znan tudi pri nas
Slika
Slika
Slika
Prijazni češki pilot iz Aerokluba Hranice me je peljal od hangarja do štartne vrste kot nekak "aerotaxi".
Slika
Včeraj pa me je prav tako pobral ob stezi, ko sem ravno končeval fotografiranje vzletov letal.
Seveda pa to niso vse tam prisotne, moram še kaj prihraniti za "hude" čase, kajne?
Že več kot Slika let z vami ali brez vas! Zato pa lebdim na Slika in tuhtam!
LimaZulu
Prispevkov: 20
Pridružen: So Nov 28, 2009 6:05 pm

Re: 33. FAI WGC Leszno 2014

Odgovor Napisal/-a LimaZulu »

Še nekaj slik iz prvega tekmovalnega dne:

https://picasaweb.google.com/1154794157 ... Leszno2014

LP

Luka
Odgovori