Pretvorba slovenskih GPL v SPL po EU-FCL

vse kar moramo vedeti, kar nas moti, omejuje in vse kar bi radi spremenili
Uporabniški avatar
Denis
Prispevkov: 178
Pridružen: Ne Nov 08, 2009 8:33 pm

Re: Pretvorba slovenskih GPL v SPL po EU-FCL

Odgovor Napisal/-a Denis »

Robert59 napisal/-a:PS.: Denis, CAA se zgovarja na LZ, da se nikoli za nič ne pozanima...
Sem se pozanimal, tako izjavo je dal predavatelj (B) zadnjic ko je predaval predvsem letalskim solam, ko se je LZS predstavnik opravicil, ker je bil istocasno na sestanku z pomembno osebo iz Agencije, ki nima nikoli casa in dolgo pricakovanega sestanka pac ni mogel odpovedat.

Kar se pa Agencije tice, pa je ze iz odprtega pisma (glej spodaj), ki krozi po spletu jasno, da reda ni. Za organizacijo dela se ve kdo je odgovoren, ne bi me cudilo, ce bo jutri imenovan iz v.d. v direktorja in "jutri" pod Alenko odstavljen. Dejstvo pa ostaja da je iz LZS slo ze mnogo pobud, idej, predlogov in zahtev na direktorat/agencijo in vse organizacijske oblike vmes in se vedno je isti problem. Odzivnost je oziroma limitira proti nic - predvidevam da zato, ker so isti ljudje na odgovornih polozajih.

Ne posplosujem, dejstvo je da se je z individualnimi dogovori mnogo stvari resilo, predvsem z ljudmi iz operative, ko pa gre za dolocene osebe na najodgovornejsih polozajih, pa zadeve stekajo nenormalno.

Jaz nemsko ne znam, Google pa ne prevede cisto OK, pa vseeno je vprasanje zakaj Nemci ne komplicirajo nasi pac. Ali se bo morala zgoditi ulica ali kaj? Zgleda da sive eminence/strici iz ozadja tudi tukaj narekujejo usmeritve, ki jih bomo davkoplacevalci "zrli", dokler sploh se bomo davkoplacevalci - ko ne bomo vec davkoplacevalci in bomo mogoce na socialnih transferjih, potem ...
Gregor P.
Prispevkov: 77
Pridružen: Po Nov 09, 2009 2:24 pm

Re: Pretvorba slovenskih GPL v SPL po EU-FCL

Odgovor Napisal/-a Gregor P. »

Osnova za uvedbo novih licence je Uredba Evropske komisije 1178/2011 spremenjena z Uredbo Evropske komisije številka 290/2012 (priložena v prilogi) .
Člen 4 govori o konvertiranju licenc izdanih v članicah EU in se glasi:
Člen 4
Veljavne nacionalne licence pilotov
1. Licence, ki jih izdajo ali priznajo države članice pred ►M1 začetkom uporabe te uredbe ◄ in so v skladu z JAR, se štejejo za izdane v skladu s to uredbo. Države članice te licence nadomestijo z licencami, ki so v skladu z obliko, določeno v delu ARA, najpozneje do ►M1 8. aprila 2018 ◄.
2. Licence, ki niso v skladu z JAR, vključno z vsemi zadevnimi ratingi, spričevali, dovoljenji in/ali kvalifikacijami, ki jih izda ali prizna država članica pred začetkom uporabe te uredbe, država članica, ki je licence izdala, spremeni v licence iz dela FCL.
3. Licence, ki niso v skladu z JAR, se spremenijo v licence iz dela FCL ter v zadevne ratinge ali spričevala ali pooblastila v skladu z:
(a) določbami Priloge II ali
(b) elementi, določeni v poročilu o spremembi.
4. Poročilo o spremembi:
(a) pripravi država članica, ki je izdala licenco pilota po posvetovanju z Evropsko agencijo za varnost v letalstvu (Agencija);
(b) opisuje nacionalne zahteve, na podlagi katerih so bile izdane licence pilota;
(c) vsebuje opis področja uporabe privilegijev, izdanih pilotom;
(d) navaja, za katere zahteve iz Priloge I se upoštevajo predhodne izkušnje;
(e) navaja vse omejitve, ki jih je treba vključiti v licence iz dela FCL, in vse zahteve, ki jih mora izpolnjevati pilot za odpravo teh omejitev.
▼M1 2011R1178 — SL — 08.04.2012 — 000.001 — 6
5. Poročilo o spremembi vsebuje kopije vseh dokumentov, ki so potrebni za prikaz elementov iz točk (a) do (e) odstavka 4, vključno s kopijami zadevnih nacionalnih zahtev in postopkov. Pri pripravi poročila
o spremembi si države članice prizadevajo, da pilotom čim bolj omogočijo ohraniti obstoječi obseg dejavnosti.

6. Ne glede na prvi in tretji odstavek se imetnikom potrdila inštruktorja
za rating za razred letal ali potrdila člana izpitne komisije, ki imajo privilegije za kompleksna visoko zmogljiva enopilotska letala, ti privilegiji
spremenijo v potrdilo inštruktorja za rating za tip ali potrdilo člana izpitne komisije za enopilotska letala.
7. Država članica lahko dovoli študentu pilotu, da pred izpolnitvijo zahtev za izdajo LAPL brez nadzora uveljavlja omejene privilegije, pod naslednjimi pogoji:
(a) privilegiji so omejeni na njeno nacionalno ozemlje ali del tega ozemlja;
(b) privilegiji so omejeni na omejeno geografsko območje, letala z enim batnim motorjem, katerih največja vzletna masa ne presega 2 000 kg, in ne veljajo za prevoz potnikov;
(c) ta dovoljenja se izdajo na podlagi posamezne ocene varnostnega tveganja, ki jo opravi inštruktor po splošni oceni varnostnega tveganja,
ki jo opravi država članica;
(d) država članica Komisiji in Agenciji vsake tri leta predloži redno poročilo.

Sprememba naših GPL v SPL ali LAPL(S) je določena s točko 3,4 in 5 , člena 4 te uredbe .
Ali deluje CAA Slovenija v skadu s tem členom in omenjenimi točkami tega člena pri zamenjavi jadralskih licenc si lahko vsak sam ustvari svoj mnenje .
Zelo zanimiv je zadnji stavek v točki 5 .
Zanimivo bi bilo tudi videt Poročilo o spremebi iz točke 4 , ki bi ga morala pripravit CAA Slovenija in biti potrjen s strani EASA. A je ta dokument javen ? A je objavljen na straneh CAA Slovenija ?

Lp

Gregor
Priponke
02011R1178-20120408-sl.zip
(1.76 MiB) Prenešeno 651 krat
Uporabniški avatar
Denis
Prispevkov: 178
Pridružen: Ne Nov 08, 2009 8:33 pm

Re: Pretvorba slovenskih GPL v SPL po EU-FCL

Odgovor Napisal/-a Denis »

Mater sem butl, sem mislu da smo solanje prilagodili JAR standardom tam enkrat okol1995, mi je bil program kot predavatelju cuden, ampak kdo pa sem jaz da bom o tem sodil. No pa pridejo uredbe (EASE) in se zadeve usklajujejo in gremo vse vise, bolje, hitreje in seveda drazje...no in sedaj zvem da ima nasa drzava cist zanic licenciranje, ker ni v skladu.... in bom se mal placal, da bom dobil potrdilo, da lahko grem na dopolnilni ispit...

Zanimivo pa je kako se zgodbe ponavljajo... npr. vodenje stalne plovnosti; se spomnim prve ponudbe, ki sem jo dobil od vsem poznane firme, ki jo vodi clovek, ki smo ga davkoplacevalci placevali da bi delal, ampak je delal zase in sel privat...je bila ponudba neverjetna - iz tistih nekaj sto EUR ki so sle na leto za pitostatiko/tehtanje/pasove/padala/pregled/ipd je nenadoma zadeva bila videt da se bo podrazala se za okoli 2000 EUR. Se mi je zdelo, da je nekdo z lune padel...Ne glede na pravkar napisano lahko zatrdim, da je povprecni strosek letala (DG300) s kaskom vred v razredu 1000EUR/leto. Tako je dodatnih 200% res za na luno-birokrati...

No in tako pridemo do dopolnilnega ispita, ki je "nujen" za konvertiranje po EASA standardih. Kot je v nasi dezeli ze obicajno, ne bo nihce odgovarjal, da nas je varal. In ko gledam program za usposabljanje dodatnih/diferencialnih vsebin, mi gre rahlo na smeh, ko vidim vsaj 5ur po predmetu. V petih urah se komaj ena alineje kvalitetno odpredava s "kvalificiranim" predavateljem. Pa tudi sicer so mi te vsebine nekako znane, iz zimskih predavanj, splosnih znanj, ker smo v ranjki jugi poslusal tudi take stvari, ipd. Se bolj mi je pa slo na smeh, ko gledam navodilo pa uredbo Ur.l.20/13, ko je omenjena ranjka juga in nekaj veljavnega iz takratnega uradnega lista FLRJ (ne SFRJ). Pol stoletja nazaj. Halo...torej priznavajo, da so takrat bila dobra pravila. In zakaj potem delajo zbrko ?

Me je zadnjic nadobudni pilot vprasal za maksimalno višino letenja brez kisika - kje to pise - sem mu povedal da v "ZBRKI" in ko me je dodatno masiral, sem mu razlozil, da so tam noter vsaj 3. zapisi o maks visini (3800, 4000 in 4500 - sem pred ene 20 leti zadevo mal listal :-). Pa mislim da sem mu se pol ure nakladal o hipoksiji, ...

In tako mi spet razlagajo, da spet rabjo dnar za ...bo zgodovina povedala kdo je v spilu to pot. Skratka placal bom nekaj, kar mi bo predaval lahko nekdo, ki bo imel ali pa ne, ozko specialisticno znanje, ostalo pa tako tako - saj bodo vprasanja na voljo na straneh JACL.
Skratka ideje uradnikov, kako cuzat drzavljane so brezmejne ... V caknju, da mi bodo voznisko preklical in zahteval diferencialni ispit, zato, ker pred 30 leti fico ni mel ABS, ker ni bilo toliko znakov, ker ni bilo krozisc, ker ...

Je kdo omenil prijazno drzavno upravo s pojasnilom za javnost (brez latovscine), termini, naslovi, predavatelji, cenami .....KAJ JE ZE TO :?: :oops: :roll:

Grega, kaj pa ko bi sli se z licencami na nemski register ? Si ze kaj razmisljal ?
Gregor P.
Prispevkov: 77
Pridružen: Po Nov 09, 2009 2:24 pm

Re: Pretvorba slovenskih GPL v SPL po EU-FCL

Odgovor Napisal/-a Gregor P. »

Denis ,

če držijo navedbe , ki so navedene v tvojem postu in pod katerimi so podpisani ZAINTERESIRANI LETALSKI SUBJEKTI , bo se to na koncu verjetno res zgodilo . Se še pa s tem vprašanjem nisem ukvarjal .
Kolikor razumem dopis in prilogo , ki ga je poslala CAA Slovenija letalskim šolam , dva izpita nista zahtevana za vse imetnike GPL , ki konvertirajo svoje GPL v SPL ali LAPL(S) ampak samo za tiste, ki nimajo 75 ur ali 200 štartov po izdaji dovoljenja . Ostali bi naj imeli preverjanje z FE(S). Kaj to točno pomeni pa ni nikjer razloženo.
Bolj hudi so pogoji za koverzacijo pooblastila FI. Direkta so prepisali pogoje za zadržanje pooblastila FI(S) po FCL ampak moramo to izpolnit v pol leta za podalševanje FI(S) pooblastila, po FCL pa so na voljo za to 3 leta.
Jaz vse skupaj razumem tako, kot da hočejo pogoje bodisi za izdajo ali podaljšanje po FCL uveljavljati za nazaj pri konvertiranju licence . Kolikor jaz razumem pravo veljajo zakoni za naprej ne za nazaj .
Odgovor na vse to bi dala objava Poročila o spremembi iz točke 4 , člena 4 . Vse te stvari bi morale biti tam not opisane .
A lahko mogoče sklepamo , da takšno Poročilo o spremembi sploh ne obstaja ?
A lahko CAA Slovenija takšno sklepanje ovrže ?

Lp

Gregor
Uporabniški avatar
Denis
Prispevkov: 178
Pridružen: Ne Nov 08, 2009 8:33 pm

Re: Pretvorba slovenskih GPL v SPL po EU-FCL

Odgovor Napisal/-a Denis »

Grega, pustimo se presenetit, mogoce se tistih vaj NNNP se spomnis. To je bilo tako kot je sedaj na preletu, vedno si buden in predvidevas tistih 15min naprej. Ce pa prevec naprej razmisljas, je pa prevec kombinacij in zgubljas fokus.
zroskar
Prispevkov: 60
Pridružen: Sr Nov 18, 2009 11:32 am

Re: Pretvorba slovenskih GPL v SPL po EU-FCL

Odgovor Napisal/-a zroskar »

Ne vem točno kaj se dogaja v naši CAA ampak Easa pravi takole v členu 4 opevane uredbe:

"Člen 4
Veljavne nacionalne licence pilotov
1. Licence, ki jih izdajo ali priznajo države članice pred
8. aprilom 2012 in so v skladu z JAR, se štejejo za izdane v
skladu s to uredbo. Države članice te licence nadomestijo z
licencami, ki so v skladu z obliko, določeno v delu ARA,
najpozneje do 8. aprila 2017."

enostavno ob naslednjem podaljšanju, pričakujem nič več in nič manj, kot pa novo, lepšo ,preglednejšo, uporabnejšo licenco 8-)

lp
Željko
Aleš Fink
Prispevkov: 76
Pridružen: Po Nov 09, 2009 8:16 am

Re: Pretvorba slovenskih GPL v SPL po EU-FCL

Odgovor Napisal/-a Aleš Fink »

Oj!

8-) enostavno ob naslednjem podaljšanju, pričakujem nič več in nič manj, kot pa novo, lepšo ,preglednejšo, uporabnejšo licenco


Js tudi. Pa da vidima, kaj bo. :D
Uporabniški avatar
Denis
Prispevkov: 178
Pridružen: Ne Nov 08, 2009 8:33 pm

Re: Pretvorba slovenskih GPL v SPL po EU-FCL

Odgovor Napisal/-a Denis »

Iz nekoč totega konca, pa neokusna šala. Ce bi jaz imel ATPL bi pricakoval enako :!: :oops: :geek:
Kaj pa oni, ki se je že šolal v FTO in imel PPL, trenutno pa nima veljavne licence :?:

Zgodovina pa beleži, da se je v zgodovini Slovenije enkrat že zgodilo, da so bile licence odvzete in to pilotom, ki so imeli učiteljsko zraven profesionalne ali športne licence. In to pilotom ki so šolal tudi take kot je zgornji ATPL primer. In po neuradnih informacijah je bil potreben ustavni spor, da je bivsa luft uprava vrnila licence - sicer nekako prek nacionalnih, ampak dejstvo ostaja.
hana
Prispevkov: 2
Pridružen: So Sep 15, 2012 7:40 pm

Re: Pretvorba slovenskih GPL v SPL po EU-FCL

Odgovor Napisal/-a hana »

Novi predpisi predvidevajo zamenjavo nacionalnih jadralnih ‘Non-JAR-compliant licenc’ maksimalno do leta 2015 (glej 12. člen, str. 10, PART FCL for GLIDER PILOTS).
Če bi naša CAA postavila rok za zamenjavo v leto 2015 in ne v konec letošnje sezone, bi imeli celi dve zimi za predavanja in izpite.

Btw, tako so naredili Čehi, čeprav je pri njih edina razlika med jadralno nacionalno in ’JAR-compliant licenco’ v urah naleta:
http://www.caa.cz/file/6044_1_1/

Article 12 Entry into force and application
1. This Regulation shall enter into force on the 20th day following its publication in the Official Journal of the
European Union.
It shall apply from 8 April 2012.
2. By way of derogation from paragraph 1, Member States may decide not to apply the following provisions
of Annex I until 8 April 2015:

(a) the provisions related to pilot licences of powered-lift aircraft, airships, balloons and sailplanes;
(b) the provisions of Subpart B;
(c) the provisions of points FCL.800, FCL.805, FCL.815 and FCL.820;
(d) in the case of helicopters, the provisions of Section 8 of Subpart J;
(e) the provisions of Sections 10 and 11 of Subpart J.

ps: upam, da nisem česa narobe razumela :)
Uporabniški avatar
Denis
Prispevkov: 178
Pridružen: Ne Nov 08, 2009 8:33 pm

Re: Pretvorba slovenskih GPL v SPL po EU-FCL

Odgovor Napisal/-a Denis »

Hana, super, v dokumentu se lepo vidi kaj so Cehi imeli in kaj zahteva EASA. Ko bi nasa agencija naredila tako tabelo, bi bilo vse bolj jasno.
Odgovori