Pretvorba slovenskih GPL v SPL po EU-FCL
Pretvorba slovenskih GPL v SPL po EU-FCL
A ima kdo kakšne uradne informacije na to temo ?
Na strani naše CAA nisem uspel najti na to temo nič . Širijo pa se zelo čudne govorice na to temo .
Za informacijo kako so to naredili Nemci pa na naslednjem linku :
http://www.daec.de/service/luft-vereins ... nlizenzen/
Lp
Gregor
Na strani naše CAA nisem uspel najti na to temo nič . Širijo pa se zelo čudne govorice na to temo .
Za informacijo kako so to naredili Nemci pa na naslednjem linku :
http://www.daec.de/service/luft-vereins ... nlizenzen/
Lp
Gregor
Re: Pretvorba slovenskih GPL v SPL po EU-FCL
V priponki je opisan postopek pretvorbe.
Lp, Robert
Lp, Robert
- Priponke
-
- pretvorba licenc.pdf
- (1017.92 KiB) Prenešeno 1172 krat
Re: Pretvorba slovenskih GPL v SPL po EU-FCL
Robert , hvala za posredovano informacijo.
A lahko zraven pripneš še priloge, ki so bile posredovane s tem dopisom ?
Lp
Gregor
A lahko zraven pripneš še priloge, ki so bile posredovane s tem dopisom ?
Lp
Gregor
Re: Pretvorba slovenskih GPL v SPL po EU-FCL
Mene pa zanima kaj gospod Sevcnikar misli, da krozijo taki dopisi nekje nekako, kot da ni 500 in vec pilotov v tej dezeli, kot da so vsi v Letalskih solah, kot da LZS ne obstaja, kot da jadralci nimamo Opensoaringa pa se cesa in kot da g. Sevcnikar nima v zlahti jadralnega pilota.
Zakaj zadeva smrdi po denarju, zakaj bo "Agencija" spet bolj papezka od papeza, ipd itd, da ne nastevam. Skratka moje mnenje je da agencija UBIJA SPORTNO DEJAVNOST in to vse disi po komercializaciji, ki bo samo bogatasem omogocala "sport".

Zakaj zadeva smrdi po denarju, zakaj bo "Agencija" spet bolj papezka od papeza, ipd itd, da ne nastevam. Skratka moje mnenje je da agencija UBIJA SPORTNO DEJAVNOST in to vse disi po komercializaciji, ki bo samo bogatasem omogocala "sport".



Re: Pretvorba slovenskih GPL v SPL po EU-FCL
Živjo!
Drugi del je v priponki.
Lp, Robert
PS.: Denis, CAA se zgovarja na LZ, da se nikoli za nič ne pozanima...
Drugi del je v priponki.
Lp, Robert
PS.: Denis, CAA se zgovarja na LZ, da se nikoli za nič ne pozanima...
- Priponke
-
- pogoji.pdf
- (983.09 KiB) Prenešeno 961 krat
Re: Pretvorba slovenskih GPL v SPL po EU-FCL
Še nekaj
- Priponke
-
- sole.pdf
- (953.36 KiB) Prenešeno 892 krat
Re: Pretvorba slovenskih GPL v SPL po EU-FCL
Robert Hvala za info.
Ja seveda, vsak dan naj mi nadlegujemo agencijo, ce je kaj novega in naj beremo UrL RS in kaj se. Kot da niso oni v sluzbi in bi bilo res tezko tisto e-posto poslati na LZS, pa mogoce se na kaksen naslov. Tistih skoraj 2000 clanov LZS je pa res zanemarljivo.
Ja seveda, vsak dan naj mi nadlegujemo agencijo, ce je kaj novega in naj beremo UrL RS in kaj se. Kot da niso oni v sluzbi in bi bilo res tezko tisto e-posto poslati na LZS, pa mogoce se na kaksen naslov. Tistih skoraj 2000 clanov LZS je pa res zanemarljivo.
Re: Pretvorba slovenskih GPL v SPL po EU-FCL
To je tako, kot da bi morali vsi diplomiranci iti nazaj na faks, ko se je recimo sprejel bolonski sistem, in opraviti še 2 dodatna diferencialna izpita, da bi obdržali diplome.
Če lahko Nemci kovertirajo 1:1 potem verjamem da lahko tudi mi.
Če lahko Nemci kovertirajo 1:1 potem verjamem da lahko tudi mi.
PA SE EN POGLED
Vse od sprejetja Zakona o letalstvu leta 2001 je normativno stanje na področju civilnega letalstva kaotično. S tremi spremembami Zakona o letalstvu (ZLet-A, ZLet-B in ZLet-C) se je stanje še poslabšalo, zakon je pravo skropucalo, njegovih določb pa ne razumejo in ne znajo razložiti niti tisti, ki so ga pripravljali. Podzakonski predpisi na področju civilnega letalstva so slabi ali pa jih sploh ni. Še danes veljajo predpisi SFRJ in FLRJ. Globe predpisane za prekrške so še vedno v dinarjih in tolarjih.
V Registru predpisov Slovenije in Zborniku letalskih predpisov Slovenije tako najdemo:
Pravilnik o civilnem jadralnem letalstvu Ur.l. FLRJ, št. 52/1955,
Pravilnik o obrazcu stalne in začasne prepustnice za gibanje na javnem letališču Ur.l. SFRJ, št. 32/1975,
Pravilnik o službi za prvo pomoč na letališču Ur.l. SFRJ, št. 57/1978,
Pravilnik o strokovni izobrazbi, izpitih in dovoljenjih za delo kontrolorjev letenja Ur.l. SFRJ, št. 62/1979 /Ne velja od: 10.09.2005/Se še uporablja/,
Pravilnik o strokovni izobrazbi, izpitih in dovoljenjih za delo članov posadke letal Ur.l. SFRJ, št. 2/1980,
Zakon o zračni plovbi /ZZraP/ Ur.l. SFRJ, št. 45/1986 /Ne velja od: 13.04.2001 /Se še uporablja/,
Pravilnik o službi za sprejem in odpremo letal, potnikov in stvari na javnem letališču Ur.l. SFRJ, št. 66/1987,
Uredba o varnosti na javnem letališču Ur.l. SFRJ, št. 73/1987,
Pravilnik o strokovni izobrazbi, strokovnem usposabljanju, izpitih, dovoljenjih in pooblastilih osebja službe za zvezo pri kontroli letenja Ur.l. SFRJ, št. 12/1988,
Pravilnik o padalstvu Ur.l. SFRJ, št. 73/1989,
Pravilnik o prostorih, tehnični opremi in načinu pregledovanja letal, potnikov in stvari na javnem letališču Ur.l. SFRJ, št. 8/1989,
Pravilnik o vsebini glavne knjige registra zrakoplovov Ur.l. RS, št. 2/1992.
Vse to povzroča zmedo na področju civilnega letalstva ter nemogoče razmere za vse letalske subjekte v RS.
V ministrstvu, pristojnem za promet je za pripravo predpisov na področju civilnega letalstva že najmanj od leta 2000 kot vodja tega področja zadolžen Jožef Slana, od leta 2008 do septembra 2012 pa je bil glavna odgovorna oseba mag. Mirko Komac, generalni direktor Direktorata za civilno letalstvo.
Evropska agencija za varnost v letalstvu (EASA) je v obdobju od leta 2006 do leta 2009 v RS opravljala redne in izredne inšpekcijske nadzore, pri čemer je ugotavljala vrsto nepravilnosti in varnostnih zadržkov. O teh nepravilnostih javnost ni bila nikoli obveščena, o tem pristojno ministrstvo ni obveščalo niti Vlade RS, pač pa so ugotovitve inšpektorjev ostajale v predalih uradnikov ministrstva, pristojnega za promet.
V zvezi z ugotovitvami inšpekcijskih nadzorov, ki so bili izvedeni od oktobra 2006 do maja 2009, je Evropska komisija ugotovila, da RS kot država članica svoje suverene državne funkcije nadzora nad civilnim letalstvom ne izvaja v skladu z zahtevami, ki jih določajo predpisi EU, in da RS vse od leta 1991, ko so pristojni organi RS prevzeli izvrševanje pravic in dolžnosti, ki so bile prej prenesene na organe SFRJ, ni v celoti vzpostavila zahtevanega nadzora varnosti na področju civilnega letalstva.
Zato se je RS zavezala, da bo odpravila ugotovljena neskladja, zlasti glede organizacije nadzornega organa na področju letalske varnosti. Zato je bila leta 2011 ustanovljena Javna agencija za civilno letalstvo RS (na zahtevo Evropske komisije z namenom odpraviti nepravilnosti na področju letalske varnosti). Z začetkom delovanjem agencije se je, kjub stalnemu oviranju delovanja agencije s strani oseb, ki so v ministrstvu zadolžene za področje civilnega letalstva, uspešno začelo odpravljati nepravilnosti področju letalske varnosti. Da je nepravilnosti manj sta ugotovili tudi mednarodni inšpekciji za področje letalskih operacij in licenciranja osebja.
S prihodom mag. Mirka Komca, na mesto v.d. direktorja agencije septembra 2012 (ki je soodgovoren za katastrofalno stanje na področju civilnega letalstva), pa so stvari ponovno odšle po stari poti neučinkovitosti. V zadnjih 6 mesecih se je agencija ukvarjala z vsem drugim samo z nadzorom nad civilnim letalstvom ne. Tako je danes dejansko stanje na področju letalske varnosti v RS takšno kot je bilo pred ustanovitvijo agencije.
V mesecu maju 2013 sta predvideni dve mednarodni inšpekciji, ki bosta dokazali katastrofalno stanje na področju civilnega letalstva v RS, agencija pa nima pripravljenega niti akcijskega načrta.
Ameriška Zvezna uprava za civilno letalstvo (FAA) ima v mesecu maju 2013 v Javni agenciji za civilno letalstvo RS planiran nadzor za mednarodno oceno varnosti RS za uvrstitev na varnostno listo FAA. Z navedeno oceno se preverja, ali država in njeni letalski organi ustrezno izvajajo Čikaško konvencijo in na njeni podlagi izdane predpise. Mag. Mirko Komac, v.d. direktor agencije, se na vso moč trudi ta nadzor odpovedati (preprečiti), saj je Evropska agencija za varnost v letalstvu (EASA) predstavnike RS že opozorila, da rezultati ameriškega nadzora ne bodo zadovoljivi.
V mesecu maju 2013 ima v Javni agenciji za civilno letalstvo RS planiran nadzor tudi Evropska agencija za varnost v letalstvu (EASA). EASA tokrat ne bo mogla RS ničesar spregledati ali odložiti ukrepe, ker če bo RS uvrščena na varnostno listo FAA pod oznako 2, bo to pomenilo, da EASA ne izvaja učinkovitega nadzora nad državami članicami. S tem bo pod vprašaj postavljeno izvajanje bilateralnega sporazuma o letalski varnosti, ki je sklenjen med ZDA in EU, kar pa si EU gotovo ne more privoščiti.
Mednarodnim inšpekcijam bo sledil ukrep prenehanja medsebojnega priznavanje slovenskih certifikatov v drugih državah članicah EU. Slovenski prevozniki v EU ne bi mogli več opravljati dejavnosti proizvodnje zrakoplovov, vodenja stalne plovnosti zrakoplovov, vzdrževanja zrakoplovov in usposabljanja ter posledično izvajati zračnega prometa in opravljati zračnega prevoza. Vzdrževalne organizacije, organizacije za upravljanje stalne plovnosti in organizacije za usposabljanje bodo morale svoje sedeže preseliti v druge države članice EU in tam pridobiti potrebna dovoljenja za opravljanje teh dejavnosti. Imetniki spričeval letalskega prevoznika in vso letalsko osebje (piloti, stevardese, kontrolorji zračnega prometa…) bodo morali ponovno pridobiti spričevala v kateri drugi državi članici EU.
S tem bo nastala nepopravljiva gospodarska škoda, občutno pa bodo prizadeti tudi obratovalci letališč in izvajalci navigacijskih služb zračnega prometa, ker bi prišlo do izjemnega zmanjšanja obsega zračnega prometa na slovenskih letališčih in v zračnem prostoru. To pomeni, da bodo s tem dnem prizemljeni vsi civilni zrakoplovi Republike Slovenije, vključno s policijskimi. Mednarodne letalske dejavnosti se bodo praktično ustavile. Pričeli pa se bodo tudi sodni postopki Evropske komisije proti Republiki Sloveniji.
Zato Vlado RS in pristojnega ministra za promet pozivamo, da takoj storijo vse, da se bodo začele opravljati vse naloge, ki so potrebne za urejanje področja letalske varnosti v RS. To pomeni, da vzpostavijo ustrezne pogoje za delo, da za izvajanje teh nalog zadolži sposobne in učinkovite strokovne kadre, ki so sposobni sodelovati v skupno dobro, in da se takoj odstrani kadre, ki ovirajo učinkovito delovanje javne uprave na področju civilnega letalstva, in ki so z svojim dolgoletnim delom dokazali svojo nestrokovnost in neučinkovitost. Samo tako se bo do meseca maja 2013 lahko vsaj delno omejila škoda in preprečile težko popravljive posledice, ki bodo nastale zaradi ocene o neustrezni letalski varnosti v RS.
S spoštovanjem,
ZAINTERESIRANI LETALSKI SUBJEKTI
V Registru predpisov Slovenije in Zborniku letalskih predpisov Slovenije tako najdemo:
Pravilnik o civilnem jadralnem letalstvu Ur.l. FLRJ, št. 52/1955,
Pravilnik o obrazcu stalne in začasne prepustnice za gibanje na javnem letališču Ur.l. SFRJ, št. 32/1975,
Pravilnik o službi za prvo pomoč na letališču Ur.l. SFRJ, št. 57/1978,
Pravilnik o strokovni izobrazbi, izpitih in dovoljenjih za delo kontrolorjev letenja Ur.l. SFRJ, št. 62/1979 /Ne velja od: 10.09.2005/Se še uporablja/,
Pravilnik o strokovni izobrazbi, izpitih in dovoljenjih za delo članov posadke letal Ur.l. SFRJ, št. 2/1980,
Zakon o zračni plovbi /ZZraP/ Ur.l. SFRJ, št. 45/1986 /Ne velja od: 13.04.2001 /Se še uporablja/,
Pravilnik o službi za sprejem in odpremo letal, potnikov in stvari na javnem letališču Ur.l. SFRJ, št. 66/1987,
Uredba o varnosti na javnem letališču Ur.l. SFRJ, št. 73/1987,
Pravilnik o strokovni izobrazbi, strokovnem usposabljanju, izpitih, dovoljenjih in pooblastilih osebja službe za zvezo pri kontroli letenja Ur.l. SFRJ, št. 12/1988,
Pravilnik o padalstvu Ur.l. SFRJ, št. 73/1989,
Pravilnik o prostorih, tehnični opremi in načinu pregledovanja letal, potnikov in stvari na javnem letališču Ur.l. SFRJ, št. 8/1989,
Pravilnik o vsebini glavne knjige registra zrakoplovov Ur.l. RS, št. 2/1992.
Vse to povzroča zmedo na področju civilnega letalstva ter nemogoče razmere za vse letalske subjekte v RS.
V ministrstvu, pristojnem za promet je za pripravo predpisov na področju civilnega letalstva že najmanj od leta 2000 kot vodja tega področja zadolžen Jožef Slana, od leta 2008 do septembra 2012 pa je bil glavna odgovorna oseba mag. Mirko Komac, generalni direktor Direktorata za civilno letalstvo.
Evropska agencija za varnost v letalstvu (EASA) je v obdobju od leta 2006 do leta 2009 v RS opravljala redne in izredne inšpekcijske nadzore, pri čemer je ugotavljala vrsto nepravilnosti in varnostnih zadržkov. O teh nepravilnostih javnost ni bila nikoli obveščena, o tem pristojno ministrstvo ni obveščalo niti Vlade RS, pač pa so ugotovitve inšpektorjev ostajale v predalih uradnikov ministrstva, pristojnega za promet.
V zvezi z ugotovitvami inšpekcijskih nadzorov, ki so bili izvedeni od oktobra 2006 do maja 2009, je Evropska komisija ugotovila, da RS kot država članica svoje suverene državne funkcije nadzora nad civilnim letalstvom ne izvaja v skladu z zahtevami, ki jih določajo predpisi EU, in da RS vse od leta 1991, ko so pristojni organi RS prevzeli izvrševanje pravic in dolžnosti, ki so bile prej prenesene na organe SFRJ, ni v celoti vzpostavila zahtevanega nadzora varnosti na področju civilnega letalstva.
Zato se je RS zavezala, da bo odpravila ugotovljena neskladja, zlasti glede organizacije nadzornega organa na področju letalske varnosti. Zato je bila leta 2011 ustanovljena Javna agencija za civilno letalstvo RS (na zahtevo Evropske komisije z namenom odpraviti nepravilnosti na področju letalske varnosti). Z začetkom delovanjem agencije se je, kjub stalnemu oviranju delovanja agencije s strani oseb, ki so v ministrstvu zadolžene za področje civilnega letalstva, uspešno začelo odpravljati nepravilnosti področju letalske varnosti. Da je nepravilnosti manj sta ugotovili tudi mednarodni inšpekciji za področje letalskih operacij in licenciranja osebja.
S prihodom mag. Mirka Komca, na mesto v.d. direktorja agencije septembra 2012 (ki je soodgovoren za katastrofalno stanje na področju civilnega letalstva), pa so stvari ponovno odšle po stari poti neučinkovitosti. V zadnjih 6 mesecih se je agencija ukvarjala z vsem drugim samo z nadzorom nad civilnim letalstvom ne. Tako je danes dejansko stanje na področju letalske varnosti v RS takšno kot je bilo pred ustanovitvijo agencije.
V mesecu maju 2013 sta predvideni dve mednarodni inšpekciji, ki bosta dokazali katastrofalno stanje na področju civilnega letalstva v RS, agencija pa nima pripravljenega niti akcijskega načrta.
Ameriška Zvezna uprava za civilno letalstvo (FAA) ima v mesecu maju 2013 v Javni agenciji za civilno letalstvo RS planiran nadzor za mednarodno oceno varnosti RS za uvrstitev na varnostno listo FAA. Z navedeno oceno se preverja, ali država in njeni letalski organi ustrezno izvajajo Čikaško konvencijo in na njeni podlagi izdane predpise. Mag. Mirko Komac, v.d. direktor agencije, se na vso moč trudi ta nadzor odpovedati (preprečiti), saj je Evropska agencija za varnost v letalstvu (EASA) predstavnike RS že opozorila, da rezultati ameriškega nadzora ne bodo zadovoljivi.
V mesecu maju 2013 ima v Javni agenciji za civilno letalstvo RS planiran nadzor tudi Evropska agencija za varnost v letalstvu (EASA). EASA tokrat ne bo mogla RS ničesar spregledati ali odložiti ukrepe, ker če bo RS uvrščena na varnostno listo FAA pod oznako 2, bo to pomenilo, da EASA ne izvaja učinkovitega nadzora nad državami članicami. S tem bo pod vprašaj postavljeno izvajanje bilateralnega sporazuma o letalski varnosti, ki je sklenjen med ZDA in EU, kar pa si EU gotovo ne more privoščiti.
Mednarodnim inšpekcijam bo sledil ukrep prenehanja medsebojnega priznavanje slovenskih certifikatov v drugih državah članicah EU. Slovenski prevozniki v EU ne bi mogli več opravljati dejavnosti proizvodnje zrakoplovov, vodenja stalne plovnosti zrakoplovov, vzdrževanja zrakoplovov in usposabljanja ter posledično izvajati zračnega prometa in opravljati zračnega prevoza. Vzdrževalne organizacije, organizacije za upravljanje stalne plovnosti in organizacije za usposabljanje bodo morale svoje sedeže preseliti v druge države članice EU in tam pridobiti potrebna dovoljenja za opravljanje teh dejavnosti. Imetniki spričeval letalskega prevoznika in vso letalsko osebje (piloti, stevardese, kontrolorji zračnega prometa…) bodo morali ponovno pridobiti spričevala v kateri drugi državi članici EU.
S tem bo nastala nepopravljiva gospodarska škoda, občutno pa bodo prizadeti tudi obratovalci letališč in izvajalci navigacijskih služb zračnega prometa, ker bi prišlo do izjemnega zmanjšanja obsega zračnega prometa na slovenskih letališčih in v zračnem prostoru. To pomeni, da bodo s tem dnem prizemljeni vsi civilni zrakoplovi Republike Slovenije, vključno s policijskimi. Mednarodne letalske dejavnosti se bodo praktično ustavile. Pričeli pa se bodo tudi sodni postopki Evropske komisije proti Republiki Sloveniji.
Zato Vlado RS in pristojnega ministra za promet pozivamo, da takoj storijo vse, da se bodo začele opravljati vse naloge, ki so potrebne za urejanje področja letalske varnosti v RS. To pomeni, da vzpostavijo ustrezne pogoje za delo, da za izvajanje teh nalog zadolži sposobne in učinkovite strokovne kadre, ki so sposobni sodelovati v skupno dobro, in da se takoj odstrani kadre, ki ovirajo učinkovito delovanje javne uprave na področju civilnega letalstva, in ki so z svojim dolgoletnim delom dokazali svojo nestrokovnost in neučinkovitost. Samo tako se bo do meseca maja 2013 lahko vsaj delno omejila škoda in preprečile težko popravljive posledice, ki bodo nastale zaradi ocene o neustrezni letalski varnosti v RS.
S spoštovanjem,
ZAINTERESIRANI LETALSKI SUBJEKTI
Re: Pretvorba slovenskih GPL v SPL po EU-FCL
V kratkem bo sklican sestanek na Javni agenciji za civilno letalstvo na temo licenc GPL in spremebe pravil za delovanje LŠ.
Tam bo tudi vodja oddelka za licenciranje letalskega osebja. Zato je potrebno, da vsi subjekti, ki bodo vabilo prejeli
pošljejo vprašanja glede vseh nejasnosti in dilem, ki so se pojavile z zahtevo, da na sestanku pričakujejo konkretne
in nedvoumne odgovore. Zahtevati je potrebno tudi, da je na sestanku prisoten tudi direktor agencije.
lp,Janez
Tam bo tudi vodja oddelka za licenciranje letalskega osebja. Zato je potrebno, da vsi subjekti, ki bodo vabilo prejeli
pošljejo vprašanja glede vseh nejasnosti in dilem, ki so se pojavile z zahtevo, da na sestanku pričakujejo konkretne
in nedvoumne odgovore. Zahtevati je potrebno tudi, da je na sestanku prisoten tudi direktor agencije.
lp,Janez